کد خبر: 857494
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: نباید بگوییم که حاکم را رأی مردم تعیین می‌کند، رسول اکرم(ص) فرمود که "تعیین جانشین من با خدا است و خداوند به هر کسی که خواست، ولایت می‌دهد" و کتاب‌های زیادی درباره غدیر نوشته شده است.
جوان آنلاين: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم احیای شب قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به نیاز انسان به موعظه اظهار کرد: انسان باید با موعظه قلب خودش را زنده کند و هر کسی به موعظه نیاز دارد.

وی ادامه داد: انسان باید قلبش را با یقین تقویت کند، براساس روایات هیچ نعمتی بالاتر از نعمت یقین نیست، منظور از یقین این است که خداوند را در همه جا ناظر خودمان بدانیم و خدا به ما نزدیک است، باید باور کنیم که خدا از درون سینه‌ها آگاه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر به‌اندازه سر سوزنی کار خوبی انجام بدهد، آن کار در روز قیامت حاضر است، اگر کسی این چیزها را باور داشته باشد، زندگانی او پر از ایمان خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های روز قیامت اظهار کرد: در آن روز تمام اعمال انسان حاضر خواهد بود، یقین به معاد اهمیت زیادی دارد و بر این مسئله در روایات تأکید شده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم درباره اموال یتیمان می‌گوید کسانی که این اموال را می‌خورند، خودشان را گرفتار آتش می‌کنند، انسان باید با داشتن یقین نسبت به معاد از انجام گناهان دست بکشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسی که گناهان را همچون آتش بداند، دست به انجام گناه نمی‌زند، گرفتن رشوه، ربا و دزدی همچون دست زدن انسان به شعله آتش است و انسان باید به این مسئله باور داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به عدم‌دلبستگی امام علی(ع) به دنیا اظهار کرد: این امام معصوم فرمود اگر تمام آن چیزهایی را که زیر آسمان است، به‌عنوان رشوه به من بدهند تا ظلمی به یک مورچه بکنم، در مقابل آن پاداش بزرگ به‌خدا قسم این ظلم کوچک را انجام نمی‌دهم، چنین سخنی نشانه یقین امام علی(ع) است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود کسی که قلبش خنکی یقین را احساس کرده باشد، سعادتمند است، انسان اگر کار کوچکی را با یقین انجام بدهد، بهتر از آن است که کارهای زیادی را بدون یقین انجام بدهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دانشمندان غربی می‌گویند که اسلام با سرعت زیادی در غرب و شرق دنیا رواج پیدا کرد، این دانشمندان علت پیشرفت سریع اسلام در جهان را نمی‌دانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به علت پیشرفت سریع اسلام در جهان اظهار کرد: براساس روایات سادگی زندگی و داشتن یقین موجب پیشرفت سریع اسلام شد، مسلمانان در جنگ‌های صدر اسلام احساس شکست نمی‌کردند و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که جوانان با ایمان و یقین دشمن را شکست دادند.

وی ادامه داد: اصحاب امام حسین(ع) نمونه‌های انسان‌های بایقین بودند، آنها در شب عاشورا خوشحال بودند که در روز عاشورا به شهادت می‌رسند و ما امروز بعد از گذشت قرن‌ها شاهد هستیم سال به سال دامنه مراسم‌های گرامیداشت قیام کربلا در جهان گسترش پیدا می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سخنان مطرح‌شده درباره ولایت امام علی(ع) اظهار کرد: یکی از دولتمردان گفته است که مبنای ولایت از دیدگاه امام علی(ع) نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است، این حرف عجیبی است، او یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و بقیه را ندیده است.

وی ادامه داد: ولی را باید خداوند تعیین کند و آیات درباره ولایت در قرآن زیاد است، شما تنها یک جمله از نهج‌البلاغه را دیدید و بحث کردید، یکی از مسلمات مذهب شیعه است که امام را خدا و نه آرای مردم تعیین می‌کند، ما با اهل سنت برادروار زندگی می‌کنیم، اما مذهب رسمی کشور شیعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نباید بگوییم که حاکم را رأی مردم تعیین می‌کند، رسول اکرم(ص) فرمود که "تعیین جانشین من با خدا است و خداوند به هر کسی که خواست، ولایت می‌دهد" و کتاب‌های زیادی در خصوص غدیر نوشته شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به دموکراسی اظهار کرد: دموکراسی برای غرب است و حتی این نوع حکومت، حکومت مردم بر مردم نیست، گاهی یک نامزد با 25 درصد رأی از مردم به ریاست می‌رسد، در آمریکا افراد با ثروت و تبلیغات، مغز مردم را شست‌وشو می‌دهند و رأی می‌آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام با رأی مردم انتخاب نمی‌شود و نباید با یک صفحه نهج البلاغه، نظام حکومتی اسلام را دگرگون نشان بدهیم.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
3
1
روحانی بی سواد که میگند یعنی همین دیگه........
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
3
1
ایت الله مکارم شیرازی "باید هوشیار بود" فصد روحانی صعیف
کردن جایگاه رهبری در قانون اساسی ست" اکنون صحبت در باره ولایت حضرت علی (ع) بیان به تفسیر رای خود کرد"در اینده هم سخنانی در باره تغییر قانون اساسی می شود"تا جایگاه رئیس جمهور را در کشور"که بارای اکثریت انتخاب شده ست" را بالا
ببرد "هبهات ایشان غافلند موضوع رهبری "نقشی نیست "که
هرفردی بتواند انرا اشعال کند"تاهرکاری که می خواهد انجام دهد"حتی در امریکا هم یک رئیس جمهور چنین قدرتی ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
3
0
...آخه کسی نیست به این فرد بگه تو به عنوان رییس‌جمهور باید فقط ار قانون تبعیت کنی نه اینکه قانون را به هر حیلتی برای مقاصد خود تفسیر کنی و دور بزنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
3
0
مرگ بر ابوموسی اشعریهای زمان
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
2
0
منافقین مترصد ازبین بردن نظام هستند ولی ما نخواهیم گذاشت
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
2
1
چقدر انسان باید بیشعور وبی عقل باشد که همیشه حرف از نشاط وشادی بزنه واینطور فضای جامعه را متشنج کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
2
0
رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت میکنیم
مهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
نظرمهرناز به درد خودش می خوردمیزان رای مردم است در وصیت نامه امام ره امده رهبر یا شورای رهبری پس رهبری شورایی در زمانی که فردی مثل رهبر انقلاب ایت الله خامنه ای نباشند مشکلی ندارد خدا ایشان را حفظکند امام در موردش فرمود کسی مثل اقای خامنه ای وجود ندارد یا سراغ ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
2
0
باسلام
آقای روحانی اشتباه میگوید؟؟؟
شما با کتاب نهج البلاغه ثابت کنید.
یی سواد کسی است که نمی تواند برای درستی ادعایش یک خطبه از نهج الیلغه بیاورد که در آن به امامت و ولایت الهی امام علی (ع) ودیگر امامان اشاره شده باشد. مگر امامت جزء اصول شیعه نست؟؟؟
مگر میشود اصول را از را متشابه اثبات کرد. اصول یعنی چزیر که محکم است .
مانند توحید یا نبوت

وقتی استدلال دینی شما ضعیف است دیگران را متهم نسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
ذكر تنها دو نمونه از چندين مورد: آيا آيه تطهير هم جزو متشابهات است؟ اليوم اكلت لكم دينكم چي؟ نكند اين آيه هم جزو متشابهات است؟!
خود نبوت جزو محكمات است اما قول و سخن نبي جزو محكمان نيست؟ و....
ضمن اينكه بيانيه رئيس مجلس خبرگان را هم ببينيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
عزیزی در کامنت های روزنامه آفتاب نوشته بودمگه جبرئیل نازل میشه که شما میگید رهبر راخدا تعیین میکندقرار نیست جبرئیل هرروز برجنابعالی ودیگران نازل شود جبرئیل قبلآ" نازل شده وخداوند هم بندگانش را درعصر غیبت رها نکرده است وخصوصیات زمامدار جامعه ی اسلامی ونائب امام زمان مشخص شده است وچون خداوند انسان را مختار آفریده است میتوانداز این حاکم اطاعت کند یا معصیت کند بعنون مثال از پیامبر اکرم (ص) که تشکیل حکومت داد تا آخر اطاعت کند یا میتواند مثل امیر مومنان (ع) امام خود را بعد از 5سال بکشدویا مثل امام حسین (ع) از اوبرای رهبری دعوت کند بعد سر از تن اوجدا کند .اینکه میگوئیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند یعنی همین .وقرار نیست جبرئیل اسم افراد را برای ما لیست کند .صفات رهبری بیان شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
2
0
حرفهای بی بی سی را....میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
میزان رای ملت است به این معناست که باید به رای مردم احترام گذاشت ولی به این معنا نیست که اکثریت همیشه درست انتخاب میکنند همانطور که مردم با آراء بیش از90درصد بنی صدر راانتخاب کردند وامام(ره) حکم تنفیذ ایشان را امضاء کردند بواسطه ی احترام به رای ملت بودولی بعد ازبرکناری بنی صدر فرمودند من از همان ابتدا با این آقا مخالف بودم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
آری میزان رای ملت است.این فقط یک راه حل است نه اینکه یک وحی منزل نه اینکه اکثریت وعقل جمعی منحرف نمیشود ویا اشتباه نمیکندامام حسین (ع) و72 تن شهدای دشت کربلا دراقلیت بودند ویزید وسپاهیانش دراکثریت وامروز نفرین ولعن ابدی تاقیامت دامن گیر آنهاست .آیا میتوان گفت امام حسین (ع) زبانم لال نعوذ بالله چون حداقلی بود شایستگی رهبری جامعه اسلامی را نداشت ویزید فاسق ومیمون باز ومشروب خوارمست چون اکثریت با اوبودند شایسته ی رهبری بود.ملت بنی صدر را انتخاب کردند ورای اکثریت هم قابل احترام بودوامام(ع) بااینکه بعدها فرمودند من با این آقا از ابتدا مخالف بودم رای ملت راپذیرفت وحکم وی را امضاء کرد وبعدها معلوم شد نظر امام (ره) درست بوده وبنی صدر خائن از آب درآمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
2
0
آقای روحانی محبوبیت شما دراین نیست که خوراک رسانه های معاند مخصوصا" بی بی سی منفور وپلید را تامین کنید یک حرفی را میزنید وبی بی سی برای تفرقه حرفهای شما را نشخوار میکنداگر میدانید که خیانت است اگر نمی دانید حماقت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
2
1
آقای روحانی به رای 57 درصدی که معلوم هم نیست چقدرش حق توست افتخار نکن .بنی صدر با رای 95درصدی امروز کجاست.دستت را از دامان سلاله ی پاک زهرا رهانکن وبه لبخند بی بی سی ملعون که همیشه سنگ ترا بر سینه می زند مغرور وفریفته نشو.اگر روزی حوادث کوفه دراین کشور تکرارشود تندبادحوادث ترا نابود خواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
1
سانسور چی نظر مخالف حقه ترسیدی منتشر کنی .شبکه های مخازی دهها برابر جوان بیننده داره پس سانسورت یعنی کشک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار