کد خبر: 857449
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تاريخ مصرف مبارزه با عفاف و حيا گذشته است
پروژه‌هاي بيگانه كه با استخدام چهره‌هاي خاص در پي زدودن عفاف از جامعه ايراني است، به دليل حياي ذاتي ايرانيان يكي پس از ديگري با شكست مواجه مي‌شود، ديروز آزادي‌هاي يواشكي و امروز چهارشنبه‌هاي سفيد...
نویسنده: زهرا چيذري
 
انتخاب آگاهانه حجاب از سوي زن ايراني سابقه‌اي به درازاي تاريخ دارد و بانوان كشورمان براي حفاظت از تاج بندگي‌شان بيشترين از خودگذشتگي‌ها را داشته‌اند و به گواهي تاريخ در اين مسير از خون خود گذشته‌اند تا حجابي را كه آگاهانه انتخاب كرده‌اند، حفظ كنند. در برابر اين، اما جريان‌هاي معاند و مقابل نظام به اين نتيجه رسيده‌اند كه با دور كردن عفاف و حجاب از زن ايراني، مسير سلطه برايشان به آساني باز خواهد شد، بنابراين در اين مسير با استخدام برخي افراد و استفاده ابزاري از آنها مي‌كوشند تا با راه‌اندازي كمپين‌هايي مسئله حجاب را زير سؤال ببرند. در اين مسير رسانه‌هايي همچون بي‌بي سي، من و تو و VOA هم در خدمت اين جريان‌ها قرار دارند و برايشان تبليغ مي‌كنند. فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي همچون فيس‌بوك، تلگرام و اينستاگرام مقر اصلي فعاليت اين جريان‌هاست، اما با وجود به صف‌شدن تمام اين امكانات و ابزارها كمپين «آزادي‌هاي يواشكي» يك سال هم دوام نياورد و كمپين چهارشنبه‌هاي سفيد هم پيش از آنكه آغاز شود، ابتر ماند؛ چراكه قاطبه بانوان ايراني خودشان براي خودشان تصميم مي‌گيرند و اجازه نمي‌دهند يك فرد فراري با تاريخ مصرفي رو به اتمام برايشان تعيين‌تكليف كند.
 
زن ايراني در هر نقشي كه باشد مادر، خواهر يا همسر، محور خانواده است پس با استحاله هويت او مي‌توان نفوذ فكري - فرهنگي را رقم زد؛ ‌اين موضوعي است كه اتاق‌فكر تغيير در نظام فرهنگي اجتماعي و سياسي ايران به آن رسيده است و به منظور دستيابي به اين مهم، برنامه‌هاي گسترده‌اي را تدارك ديده است؛ برنامه‌هايي كه اغلبشان با شكست مواجه مي‌شوند. كمپين‌هاي مسيح علي‌نژاد، خبرنگار فراري كه حالا در استخدام سرويس‌هاي بيگانگان قرار گرفته نيز در همين راستا طراحي و اجرا مي‌شود؛ ‌كمپين‌هايي كه يكي پس از ديگري با شكست مواجه شده است؛ چراكه قاطبه بانوان كشورمان همچنان به حجاب و عفاف به عنوان ارزشي فطري پايبند هستند و اگر در نماي بيروني جامعه شاهد حضور افراد بدحجاب هستيم، به دليل آن است كه محجبه‌ها به دنبال جلوه‌گري بيروني نيستند، اما برخي بدحجاب‌ها استخدام شده‌اند تا جلوه‌گري كنند. در برابر اين مسئله، انفعال نيروي انتظامي در برخورد با كشف حجاب‌هايي كه در خودروهاي شخصي افراد به خصوص در مناطق بالاي شهر پايتخت صورت مي‌گيرد نيز بر بروز و ظهور و جلوه‌گيري اين عده ناچيز دامن مي‌زند.
  
تلاش براي استحاله هويت زن ايراني
 نخستين كمپين اين فرد با عنوان «‌آزادي‌هاي يواشكي» سال 93 و با همراهي گسترده شبكه اجتماعي فيس‌بوك با اين فرد آغاز شد. عمق اين همكاري زماني بيشتر آشكار شد كه معلوم شد بخشي از تصاوير منتشر شده در صفحه آزادي‌هاي يواشكي از تصاوير آرشيوي شبكه‌هاي اجتماعي مخاطبان – خصوصاً فيس‌بوك‌هاي آنها- كه بدون اجازه از پروفايل آنها خارج و در اين صفحه منتشر شده است. هر چند تعدادي از زنان و دختران جوان نيز به دنبال ارضاي حس هيجان‌طلبي خاص اين دوران تصاوير بي‌حجاب خود را كه اغلب از پشت سر و در نقاط خلوت يا در مترو گرفته شده بود براي اين كمپين ارسال مي‌كردند. همه اينها اما يك تب گذرا بود كه به زودي فروكش كرد و طي چند ماه پس از آغاز همچون كف روي موج از ميان رفت.
 
پس از شكست اين طرح، چهارشنبه‌هاي سفيد گام بعدي گروه‌هاي معاند براي مقابله با عفاف و حجاب زن ايراني شكل گرفته است. در اين كمپين با انتشار نماهنگ‌هايي در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي از زنان دعوت مي‌شود تا چهارشنبه‌ها بدون استفاده از حجاب و با نماد شال سفيد در معابر عمومي احضار شوند و از خودشان عكس و فيلم تهيه و در فضاي مجازي منتشر كنند. نحوه برخورد و نوع صحبت كردن اين افراد، آموزش ديده و استخدام شده بودن بسياري از آنها را آشكار مي‌كند. اين كمپين اما هنوز شروع نشده به دليل بي‌‌اقبالي بانوان كشورمان ابتر ماند.
  
مستخدماني براي اجراي پروژه نفوذ
مينو اصلاني، رئيس سازمان بسيج جامعه زنان در واكنش به چنين طرح‌هايي معتقد است در راستاي پروژه نفوذ دشمن در اقشار و لايه‌هاي اجتماعي و كمرنگ كردن ارزش‌هاي اخلاقي جامعه ما و به سمت مدهاي غربي و جهاني‌سازي پروژه‌هاي مختلفي اجرا شده كه عمدتاً ناموفق بوده است؛ چراكه بانوان ما بسيار به مسائل اخلاقي و عفاف و حجاب معتقدند، اما در برخي از اين پروژه‌ها با سرمايه‌گذاري عظيمي كه در راستاي زدودن ارزش‌هاست، بخشي از جوانان و جامعه ما به دليل ناآگاهي از اهداف اين پروژه‌ها آسيب مي‌بينند و اين مي‌طلبد تا نهادها و دستگاه‌هاي فرهنگي هوشيارانه‌تر عمل كنند.  وي در گفت‌وگو با «جوان » تأكيد مي‌كند اينكه سال‌هاست شبكه ملي اطلاعات و فضاي مجازي ايمن به عنوان مطالبه مطرح مي‌شود و آسيب به جوانان ما در اين قتلگاه به طور جدي به آن توجه نمي‌شود. اگر فرآيند افزايش سواد مجازي و ايجاد شبكه ملي اطلاعات به عنوان يك فرآيند طي مي‌شد ما با چنين آسيب‌هايي مواجه نبوديم. اصلاني با تحليل شخصيتي گرداننده چنين كمپين‌هايي مي‌افزايد اين فرد به لحاظ هويتي و شخصيتي بسيار بحران‌زده است و با ابزار رسانه‌اي كه صهيونيست‌ها در اختيارش قرار داده‌اند سعي مي‌كند عقده‌هاي رواني خود را به سوي جامعه گسيل دهد. نظام منحط غرب هم به دنبال كساني مي‌گردد كه در اين مسير انحرافي عليه نظام جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي فطري كه پيام انقلاب اسلامي آنها را منتشر مي‌كند، بايستد و با در اختيار گذاشتن منابع مالي و رسانه‌اي اينها را حمايت كند.
 
به باور وي دستورات الهي بر اساس فطرت انسان است و حد و حدود الهي بدون خدشه است و اصلاً بايد ببينيم زمينه‌هاي احترام متقابل كجاست. اين بحث شخصي نيست و بحث فقهي و الهي است و احترام متقابل موضوعيت ندارد؛ چراكه بي‌حجابي خلاف قوانين الهي و خلاف قوانين مصرح كشور است، همانگونه كه يك ايراني نمي‌تواند در كشورهاي ديگر قوانين را زير پا بگذارد. اين كار اخلاقاً هم درست نيست، حتي اگر اين قوانين مورد تأييد ما هم نباشد.  اما پرو‍ژه نفوذ براي محجبه‌ها هم برنامه‌هايي در سر مي‌پروراند؛ چادري‌هاي بد حجاب پديده ديگري است كه در حوزه عفاف و حجاب با آن مواجهيم و گاهي اوقات برخي خانم‌هاي چادري به گونه‌اي در جامعه جلوه‌گري مي‌كنند كه فلسفه چادر و پوشش زير سؤال مي‌رود. گسترش انواع و اقسام چادرهايي كه مؤلفه‌هاي حجاب برتر را ندارند و همچنين گيره، ساق دست و يقه حجاب با طراحي بسيار تجملاتي و جلب‌كننده توجه ديگران، مصاديقي از تلاش براي استحاله حجاب محجبه‌هاست كه برخي از مذهبي‌ها هم در دامش مي‌افتند.
  
بازگشت غرب به سمت عفاف و حيا
رئيس بسيج جامعه زنان معتقد است ما مي‌توانيم از منظر انديشمندان غربي هم به مسئله حجاب بپردازيم. امروز در غرب انديشمندان غربي هم به مسئله حجاب، حيا و عفاف روي آورده‌اند؛ جنبش‌هايي مثل جنبش زنان پوشاننده سر‌، ‌جنبش مدناب، ‌جنبش احياي شأنيت زن و مادري نشان مي‌دهد در متن آزاد انديش غرب به سمت عفاف و حيا و حتي پوشيدگي روي مي‌آورند. چنين جنبش‌هايي در غرب يعني مركز رواج اباحي‌گري و بي‌بند و باري نشان از آن دارد كه فطرت الهي بشر به سمت حيا كشش دارد و پيش مي‌رود، اما افرادي كه به عنوان ابزاري از سوي غرب شناسايي مي‌شوند و با حركت‌هاي بسيار سطحي تلاش مي‌كنند تا ارزش‌هاي جامعه ايراني را تغيير دهند به همين خاطر هم از سوي مردم و جوانان ما پس زده مي‌شود.
 
از نگاه اين فعال حوزه زنان ممكن است عده‌اي كه عوامل اين افراد در غرب هستند، چنين رفتارهايي را از خود نشان دهند كما اينكه نيروي انتظامي ما بسياري از مدلينگ‌هايي را دستگير كرده‌اند كه مشخص شده اينها براي ترويج بدحجابي و بي‌حيايي در برخي شهرهاي بزرگ استخدام شده‌اند و به دلار حقوق مي‌گيرند. البته ممكن است يك عده قليلي از نوجوانان به واسطه غفلت مسئولان و از دست رفتن انسجام فرهنگي در دستگاه‌هاي فرهنگی در دام طرح‌های اینچنینی گرفتار شوند.  در اين مسير آتش به اختيار بودن مردم براي نجات از اين طرح‌ها و امر به معروف و نهی از منکر مطرح مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کنعانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
به نام خدا
خدا طول عمر با عزت به نویسنده ی این متن بده..
مسئول بسیج جامعه ی زنان چقدر درست استدلال کرده بود... خدا خیرش بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
البته آمار مرکز پژوهش های مجلس چیز دیگری رو ثابت کرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
تشکر از همت شما
خدا بی حجابیها را از مملکت ما دور کند انشاءالله
علی رضا مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
سلام
خاک برسر بعضی از خانمها که آزادی رابرداشتن حجاب وبرهنگی میدانندوتن فروشی را مایه سربلندی وافتخار میدونند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار