کد خبر: 856633
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
مدیرکل شیلات استان اردبیل:
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان اردبیل تولید شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،میرآرمان واعظی در جلسه بررسی توسعه آبزی‌پروری در استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان شیلات کشور استان اردبیل موفق شد در شاخص‌های اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی که امتیار کل هزار است را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: اداره کل شیلات استان در شاخص‌های اساسی رتبه‌های عالی را به خود اختصاص می‌داد به طوری که در سرانه مصرف آبزیان با کسب 150 امتیار، میزان تولید آبزیان پرورشی با کسب 550 امتیاز و میزان اشتغال مستقیم در زیر بخش شیلات شامل صید و آبزی‌پروری با کسب 150 امتیاز و تولید ماهیان زنیتی با کسب 150 امتیاز صددرصد امتیاز را از آن خود کرد.

واعظی در مورد معیارهای استاندارد ملی شاخص‌های ارزیابی عملکرد سازمان شیلات کشور بیان کرد: سرانه مصرف آبزیان در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی 2.10 کیلوگرم، میزان اشتغال در زیر بخش شیلات در برنامه ششم توسعه 623 نفر و میزان تولید آبزیان پرورشی هفت هزار و 998 تن و میزان تولید ماهیان زینتی در برنامه ششم توسعه یک هزار و 200 هزار قطعه است که اداره کل شیلات استان موفق شده است به سقف‌های ملی تعیین شده سازمان شیلات دست یابد و صددرصد به برنامه های متعهد شده عمل کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به آزادسازی بچه ماهی‌ها در منابع طبیعی  و نیمه طبیعی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است تا امسال بیش از 13 میلیون قطعه بچه ماهی از نوع  قزل‌آلا ماهیان گرمابی  کپور، آمور، سرغنده و فیتو فاک در استخرهای پرورش ماهی و منابع طبیعی و نیمه طبیعی آزادسازی شود.

وی گفت: میزان تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سال گذشته هشت هزار و 510 تن بوده است که امیدواریم این میزان امسال به  بالای 9 هزار تن  افزایش یابد تا استان اردبیل همچنان بتواند در شاخص‌های  اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی موفق عمل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر