کد خبر: 856581
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
ویژه‌های جوان:
عباس عبدي، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب شهردار شدن نفر اول شوراي تهران را موجب سركشي او برابر شورا دانست.
عباس عبدي، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب شهردار شدن نفر اول شوراي تهران را موجب سركشي او برابر شورا دانست. عبدي در خصوص زمزمه مطرح شدن محسن هاشمي به عنوان يكي از گزينه‌هاي شهرداري تهران و استعفاي او از شوراي شهر گفت: به لحاظ قانوني مشكلي نيست و نفر بعدي از ليست اصولگرايان مي‌تواند جانشين وي شود ولي اين مسئله مي‌تواند به نوعي بي‌توجهي به آراي شهروندان محسوب شود، به ويژه آنكه پيشتر هم گفته شده بود كسي كه مي‌خواهد نامزد شهرداري شود نبايد در ليست نامزدها قرار گيرد. البته برخي افراد معتقدند اگر عضوي با رأي بالا در مقام شهرداري تهران قرار گيرد، به لحاظ قدرت اجرايي در موقعيت بهتري خواهد بود.
 
چنين استدلالي صحيح نيست زيرا شهردار را مستقل از شوراي شهر مي‌كند و او را در برابر شورا سركش خواهد كرد و خود را متكي به آراي مردم معرفي مي‌كند و در برابر شورا بيش از همه تك روي خواهد كرد و شورا با چنين تصميمي خود را مسلوب الاختيار مي‌كند و اين منشأ اختلافات زيادي خواهد شد. شهردار بايد در برابر شورا پاسخگو باشد، هر چند بايد استقلال نسبي خود را هم داشته باشد. پيش از اين محمد رضا عارف خواستار آن شده بود كه مباحث مربوط به انتخاب شهردار تهران به سطح جامعه كشيده نشود. اين مخالفت‌ها در حالي است كه برخلاف اصلاح‌طلبان، حزب كارگزاران سازندگي روي شهردار شدن محسن هاشمي اصرار دارد و گفته مي‌شود بر اساس برخي رايزني‌ها، محسن هاشمي توانسته است نظر 18 نفر از اعضاي شوراي شهر تهران را به خود جلب نمايد.  
 
 ***
بي‌كفايتي احمدي‌نژاد يا ‌بی‌ظرفیتی خاتمي؟!
روزنامه شرق ‌ از قول محمد عطريانفر پيرامون رابطه دولت و مجلس تیتر زده است كه «بي‌كفايتي احمدي‌نژاد رابطه شهرداري و دولت را قطع كرد». ديدن اين تيتر براي هر كس كه هنوز وقايع سال‌هاي آخر رياست جمهوري محمد خاتمي را در خاطر دارد، عجيب است كه چطور دروغي به اين آشكاري تيتر شده و اصل ماجرا انكار مي‌شود. وقتي احمدي‌نژاد شهردار شد، اختلاف نظرات ميان او و رئيس‌جمهور وقت باعث شد محمد خاتمي از ورود او به هيئت دولت ممانعت كند. خاتمي البته سابقه مشابهي در مورد راه ندادن رئيس سازمان صدا و سيما به هيئت دولت هم دارد؛ وقتي به دليل برنامه‌اي سياسي در نقد دولت در صداوسيما مانع از حضور علي لاريجاني در هيئت دولت شد.
 
پس از رياست جمهوري احمدي‌نژاد و شهردار شدن قاليباف، همچنان اين روندي كه خاتمي در راه ندادن شهردار پايتخت به هيئت دولت پايه‌گذاري كرده بود، پيش رفت و احمدي‌نژاد هم راه ورود شهرداري به هيئت دولت را باز نكرد. روحاني هم كه رئيس‌جمهور شد، به رغم حسن نيت قاليباف با حضور در استانداري تهران، همچنان قدمي براي اصلاح رابطه دولت و شهرداري برنداشت. حال به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه شهردار بعدي اصلاح‌طلب است، اصلاح‌طلبان مانعي براي حضور او در هيئت دولت نمي‌بينند و براي حضور او در هيئت دولت زمينه‌چيني مي‌كنند و مي‌خواهند تقصير همه اين سال‌هاي قطع رابطه دولت و شهرداري را گردن ديگران بيندازند، در حالي كه دستور خاتمي، شهردار را از هيئت دولت بيرون راند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
2
با وضعیت سهم خواهی مانند گوشت قربانی "خدا باید به داد کشور در مدت 4سال پیش رو باشد.
پانیذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
می گن زمستون می ره و روسیاهی ...
دم به دم خودشون بیشتر از پیش نشون می دن البته به فضاحت
چرخش ناسالم قدرت تا کی و کجا؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
خدا ختم بخیر کند از حالا باید تو سر خور دولتی ها باشند مردم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار