کد خبر: 856473
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر از تعيين بوشهر به عنوان مرکزومحورارتباط اقتصادی ایران و قطردرراستای توسعه صادرات خبر داد.

سعید زرین فر با اشاره به موقعیت ویژه استان بوشهر در افزایش مبادلات تجاری به کشور قطر گفت: با توجه به فاصله کم استان بوشهر با کشورقطر، این استان به عنوان مرکزومحورارتباط اقتصادی ایران و قطردرراستای توسعه صادرات تعیین می‌شود

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری بوشهرافزود: دراین ارتباط استانداران سه استان جنوبی کشور شامل خوزستان، بوشهر و هرمزگان نشستی با معاون رئیس جمهوری و چند تن از وزیران برگزارمی کنند.

زرین فراظهار کرد: با مشخص شدن نتیجه این نشست که خبرهای خوبی نیز در زمینه توسعه صادرات خواهد داشت وباید زمینه تشکیل یک ستاد برای ساماندهی شرایط صادرات به قطر تشکیل شود .

وی ادامه داد:نمایندگان استانداری،سازمان صنعت،معدن و تجارت، اداره کل بنادر و دریانوردی، اتاق بازرگانی و گمرک بوشهر از جمله اعضای ستاد یاد شده باشند تا بطور مداوم شرایط صادرات استان بوشهر به قطر را مورد بررسی قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهرگفت:ما خواهان ایجاد صلح و دوستی دربین کشورهای همسایه هستیم ولی با این وجود با توجه به قطع همکاری بخشی از کشورهای تامین کننده قطر باید از ظرفیت های استان بوشهر برای صادرات به این کشوراستفاده کرد.

.وي افزود: هم اکنون با وجود توانمندی بالای این استان در زمینه صادرات غیر نفتی بیش از 60 درصد ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر بدون استفاده است ضمن اينکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادراستان بوشهرهفت میلیون تن است که در شرایط کنونی تنها 2.5 میلیون تن درآن تخلیه و بارگیری صورت می گیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار