کد خبر: 855160
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۶۵ درصد از مدارس استان اردبیل در حال حاضر به صورت چندپایه مدیریت می‌شوند که تعدادی از دانش‌آموزان در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،احمد ناصری در نشست تخصصی با اعضای کارگروه‌های درسی ابتدایی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 57 درصد از دانش‌آموزان استان به تعداد  18 هزار و 577 نفر در دوره ابتدایی در سطح استان اردبیل مشغول به تحصیل هستند که تاکید اصلی بر افزایش کیفی و کمی آموزش‌ها با توجه به اهمیت این دوره آموزشی است.

وی با بیان اینکه امسال 21 هزار دانش‌آموز در سطح استان برای ورود به دوره ابتدایی آماده هستند، گفت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید تلاش و جدیت به ویژه در مناطق روستایی و عشایری بر جذب تمامی این دانش‌آموزان و تحت پوشش قرار دادن آنها در فرایند آموزش و پرورش باشد.

ناصری با اشاره به ایجاد مدارس ابتدایی در سطح روستاهای استان تصریح کرد: در حال حاضر کلاس‌های دوره ابتدایی در یک هزار و 495 روستای استان برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت این دوره آموزشی باید تمام تلاش و جدیت در این حوزه از آموزش و پرورش بر ارائه کیفی آموزش‌های تعلیمی و تربیتی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تحصیل 16 درصد از دانش‌اموزان استان اردبیل در مدارس چندپایه خبر داد و افزود: در حال حاضر 65 درصد از مدارس استان اردبیل به صورت چندپایه مدیریت می‌شود و بخشی از دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی آموزش ابتدایی را از اولویت‌های و بخش‌های مهم آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با توجه به نقش آموزش‌های ابتدایی در توسعه هر کشور باید با تربیت نیروی انسانی متخصص برای این دوره آموزش، به‌کارگیری روش‌های تدریس مناسب و نیز استفاده از محتوا و متون درسی مفید و موثر تلاش شود تا این دانش‌آموزان حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان از آموزش‌های لازم و کیفی در این دوره برخوردار شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر