کد خبر: 854829
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: با ارتقای فرهنگ شهروندی، بخشی از مشکلات آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب‌ها در معابر و خیابان‌ها حل می‌شود.
 مسعود حسن‌نژاد افزود: بخشی از مشکلات آبگرفتگی معابر با لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها رفع می‌شود این درحالی است که بخشی از مشکلات آبگرفتگی در شهر مربوط به رعایت نکردن نظافت شهری از سوی شهروندان است.
وی ادامه داد: شهروندان به ویژه مغازه‌داران نباید زباله‌های خود را در داخل جوی آب بریزند چراکه شیب تبریز از شرق به غرب است و هر زباله‌ای که در جوی آب ریخته شود در پایین‌دست در دهانه کانال‌ها جمع می‌شود .
وی با بیان این‌که در رفع مشکلات آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها نباید تنها دستگاه‌های اجرایی را مسئول بدانیم، گفت: یکی از دلایل سیل اخیر که در مهرانه‌رود اتفاق افتاد جمع شدن حجم زیادی از ظروف و بطری‌های یک‌بار مصرف بود که در پایین دست رودخانه تلنبار شده بود.
مدیر بحران شهرداری تبریز ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که موجب  آبگرفتگی و جاری‌شدن سیلاب به ویژه در مسیر مهرانه‌رود می‌شود نبود ظرفیت کافی برای دفع فاضلاب است، به طوری که پس از پر شدن فاضلاب‌ها، سیل در شهر جاری می‌شود .
حسن‌نژاد گفت: بارندگی‌های شدید در داخل شهر موجب آبگرفتگی می‌شود که در این زمینه در تمام مناطقی که احتمال وقوع آبگرفتگی در معابر و خیابان‌ها وجود دارد تمهیدات لازم انجام می‌شود.
وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای ساماندهی و رفع آبگرفتگی در مناطق مختلف شهر گفت: در زیرگذر بلوار منجم به دلیل وجود پمپ‌های آب در این محل، ظرفیت کافی برای دفع سیلاب وجود نداشت که درحال حاضر با انجام اقدام‌هایی مانند کارگذاشتن لوله‌های مخصوص، مشکل آبگرفتگی در این منطقه حل شده است.
مدیر بحران شهرداری تبریز ادامه داد: سالانه در بودجه شهرداری، اعتباری برای رفع مشکلات آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در شهر اختصاص می‌یابد که امسال نیز این اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گفته وی طبق برنامه چند ساله شهرداری، اولویت ساماندهی با مناطقی است که مشکل زیادی در آبگرفتگی معابر داشته باشند.
حسن‌نژاد افزود: هر سال برنامه‌ای برای اصلاح مناطقی که آبگرفتگی در آن بخش‌ها زیاد است، تدوین می‌شود  که در این زمینه کانال مسیر خیابان رضانژاد حدود 2 سال است که در حال اصلاح است.
به گفته وی مناطقی که احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در آنها وجود دارد شناسایی می‌شود  و در نهایت این اطلاعات در اختیار معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار می‌گیرد تا در این زمینه تمهیدات لازم انجام شود.
 لایروبی کانال‌ها برای جلوگیری از آبگرفتگی
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهر حدود 70 سال پیش احداث شده است. بنابراین در رفع مشکلات آبگرفتگی در بسیاری از مناطق شهر محدودیت وجود دارد.
علی مدبر افزود: به منظور رفع آبگرفتگی معابر قسمتی از جوی‌های آب مرکز شهر در منطقه 8 عریض شده و اکنون نیز کانال رضانژاد برای هدایت آب‌های سطحی در حال احداث است. تکمیل این کانال موجب کاهش حجم آب در مرکز شهر می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری افزود: امسال برای جلوگیری از آبگرفتگی با پیش‌بینی‌هایی که انجام شده کانال‌ها لایروبی می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر بسیاری از ظروف مورد استفاده مردم یک‌بار مصرف شده که این موضوع موجب افزایش این نوع زباله شده است. بنابراین شهروندان و اصناف نباید زباله‌های خود را در جوی آب بریزند چراکه این زباله‌ها منجربه آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها می‌شود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر