کد خبر: 854441
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
در راستای اجرای سند راهبردی فرش، پژوهشکده فرش در استان مرکزي ایجاد می شود.

محمود نعمتی مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: با توجه به وجود متقاضی برای ایجاد پژوهشکده فرش در استان نیاز است برای شناسایی ظرفیت های فرش استان سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه اراک پیگیری های لازم را برای ایجاد این پژوهشکده در استان داشته باشند.
وی با یادآوری تهیه سند فرش استان برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت ها و برند صنعت فرش در کشور و جهان ادامه داد: بر این اساس ماهانه نشست هایی با حضور تولیدکنندگان و دستگاه های فعال در این حوزه برگزار و پیشنهادها و راهکارهایی برای معرفی هرچه این صنعت در کشور و جهان ارایه می شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی یادآور شد: 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه امسال از محل صندوق توسعه کارآفرینی به تولید کنندگان فرش استان مرکزی اختصاص یافته بود که تا کنون پنج میلیارد و 500 میلیون ریال این تسهیلات پرداخت و چهار میلیارد و 500 میلیون ریال آن تا سه ماه آینده به متقاضیان پرداخت می شود.
نعمتی افزود: تا کنون 12 هزار نفر از تولیدکنندگان فرش استان با پرداخت هفت درصد از 27 درصد حق بیمه و با پرداخت یارانه توسط دولت از خدمات بیمه تولیدکنندگان فرش بهره مند شده اند.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است افراد فعال در حوزه فرش که تا کنون از خدمات بیمه تولیدکنندگان فرش بهره مند نیستند، زیر چتر بیمه ای قرار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار