کد خبر: 853324
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در این استان بیشمار است، از افتتاح هشت خانه قرآنی خبر داد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی در نشستی خبری با محوریت تشریح و تبیین برنامه های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: شناخت حقیقت قرآن زمینه ای برای در امان ماندن از شر فتنه ها است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزه های قرآن کریم در میان قشرهای مختلف جامعه، عنوان کرد: باید تا آنجا که می توانیم با قرآن انس بگیریم چرا که قرآن کریم تکمیل کننده کتب دینی دیگر است.

مسعودی با در نظر گرفتن این مهم که امروزه کمترین استفاده از کتاب الهی در میان مسلمانان به چشم می خورد، توضیح داد: همواره شاهد هستیم که بسیاری از مردم جهان که ادیان متفاوت دارند از کتاب الهی قرآن به بهترین نحو استفاده می کنند و این در حالی است که مسلمانان به آن بی توجه هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه استان البرز در بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: البرز استان ویژه ای با مشکلات خاصی است، آن چنان که از حیث آسیب های اجتماعی با مشکلات عدیده ای رو به رو است.

مسعودی با در نظر گرفتن برپایی ۲۳برنامه شاخص قرآنی طی سال گذشته عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه های شاخص قرآنی با همت سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در نظر گرفته شده است.

وی به طرح « بازآموزی معلمان قرآنی» اشاره کرد و گفت: بازآموزی معلمان قرآنی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های آموزشی در قالب هشت کارگروه در سال گذشته برگزار شد و در سال جاری نیز این مهم رویکرد جدی سازمان تبلیغات اسلامی استان است.

وی برگزاری برنامه استعدادهای درخشان قرآنی را از دیگر برنامه‌های این سازمان خواند و توضیح داد: برپایی کارگاه های آموزشی قرآنی در سطح استان با محوریت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی به منظور اثبات نقش قرآن در سبک زندگی در جامعه از اهم دیگر برنامه های سازمان است.

برپایی دو جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، راه اندازی ۵۰ کرسی ثابت تلاوت قرآن کریم در سطح استان، برگزاری ۲۵ محافل انس با قرآن و اجرای آیین اعتکاف در ۳۰مسجد استان از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز است، که حجت الاسلام مسعودی به آنها اشاره کرد.

وی برگزاری همایش تخصصی حافظان قرآن کریم با اعطای رسمی مدارک دیپلم تا لیسانس ، برپایی جلسات مجمع قرآنی متمرکز در سطح استان به صورت ماهیانه با هدف تثبیت مراسم قرآنی در منازل و راه اندازی ۸ باب خانه قرآنی مجوز دار که با محوریت مکتب خانه های قدیمی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد.

حجت الاسلام مسعودی ادامه داد: برگزاری دوره های تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی با شناسایی این استعدادها، حمایت ۵شهرستان به منظور برپایی جشن های ماه مبارک رمضان و شناسایی ۲۵مورد هیئت های قرآنی از برنامه های اجرایی سازمان طی سال گذشته است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اهمیت مشارکت و همراهی مردم در مباحث قرآنی، تصریح کرد: به منظور ارتقاء، توسعه و تبیین آموزه های قرآنی یک میلیارد و دویست هزار تومان با همت سازمان به منظور برنامه‌های فرهنگی هزینه شده است که مشارکت مردمی در انجام این فعالیت ها اثرگذار بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار