کد خبر: 853177
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
مجری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی آب منطقه ای هرمزگان از نصب سه هزار دستگاه کنتور حجمی و هوشمند آب بر روی چاههای کشاورزی خبر داد.

مسعود رازمند با بیان اینکه پروژه ملی «طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب» بسیار مورد تاکید وزارت نیرو می باشد و عملا" توجه ویژه ای به منابع آب های زمینی کشور دارد افزود: منابع آب زیرزمینی از مهمترین ذخایر استراتژیک کشور است که زیرساخت مهم در توسعه و رشد است. این ذخایر در طول سال های دراز بتدریج شکل گرفته و امروزه برای مصارف صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند و بهترین روش مدیریت از این منابع آبی زیر سطحی گرانبها، اندازه گیری و کنترل میزان آب ورودی و خروجی به آن ها است و بایستی به اندازه ظرفیت و پتانسیل هر مخزن زیرزمینی از آن استفاده شود و از برداشت غیرمجاز و اضافه خودداری شود.

وي تصریح کرد: در راستای حفاظت و صیانت از سفره های آب زیرزمینی و همچنین اجرای قانون توزیع عادلانه آب، شرکت آب منطقه ای هرمزگان تاکنون تعداد ۳۰۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاههای آب به ویژه در دشتهای ممنوعه استان نصب کرده است.

رازمند افزود: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هرچاه را مطابق پروانه بهره برداری و دقیقاً برابر میزان حجم برداشت سالیانه مندرج در پروانه مزبور تنظیم نموده و ازبرداشت اضافی جلوگیری و آب برداشتی از چاهها را اندازه گیری می نماید واین طرح یکی از پروژه های مهم طرح احیاء و تعادل بخشی است که بطور جدی در دستورکار شرکت آب منطقه ای هرمزگان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار