کد خبر: 853160
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
از سال 92 تاکنون 8 مجتمع آبرسانی برای 54روستای این استان با 544 میلیارد و 815 میلیون ریال اعتبار احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اعلام اين خبرگفت: عملیات اجرای طرح های مجتمع های آبرسانی غواصان دریا دل (تله متری)، فاز نخست مجتمع آبرسانی زاغج، مجتمع زرند، خراسانلو، فاز نخست قره پشتلو، امامزاده یعقوب، الوند و گمش آباد طی سال های 93، 94 در استان زنجان آغاز و همه این پروژه ها نیز سال گذشته به بهره برداری رسید. محمد حسین مهان فر با بیان اینکه این طرح های در شهرستان های خدابنده، زنجان، ایجرود، ابهر و خرمدره اجرا شده است، افزود: با بهره برداری از آن 54 روستای از آب آشامیدنی بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: پیش از دولت یازدهم بیش از 79 درصد از خانوارهای روستایی از آب آشامیدنی بهره مند بودند که این رقم در دولت تدبیر و امید بیش از 2 و نیم درصد افزایش یافت.

مهان فر با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم 541 روستای این استان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان زنجان قرار داشتند، افزود: 37 روستا در دولت یازدهم به این تعداد اضافه شد.وی یادآورشد: از 54 روستایی که دولت یازدهم از آب آشامیدنی بهره مند شدند تعدادی قبل از این دولت، تحت پوشش بودند اما مشکل داشتند که در این دولت رفع شد.

وي با بیان اینکه طی دولت یازدهم جمعیت بهره مند از آب آشامیدنی سالم 4.43 دهم درصد افزایش یافته است، گفت: تعداد مشترکان تحت پوشش این شرکت قبل از دولت تدبیر و امید 87 هزار و 944 خانوار بود که در این دولت با افزایش 10 هزار و 414 خانواری مواجه شد.مهان فر افزود: توسعه شبکه توزیع اب آشامیدنی از 2 هزار و 999 کیلومتر به بیش از سه هزار و 120 کیلومتر و ایستگاه های پمپاژ نیز از 306 به 335 افزایش یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار