کد خبر: 853021
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
استقلال خوزستان ميزبان غريب الهلال
مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان در حالي پيگيري مي‌شود كه بعد از مصاف روز گذشته استقلال، اين‌بار نوبت پرسپوليس و استقلالي‌هاي خوزستاني است...
نویسنده: دنيا حيدري

مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان در حالي پيگيري مي‌شود كه بعد از مصاف روز گذشته استقلال، اين‌بار نوبت پرسپوليس و استقلالي‌هاي خوزستاني است كه برابر حريفان خود به ميدان بروند؛ يكي در آزادي و ديگري در عمان.
  
پرسپوليس- لخويا، اميد تكرار تاريخ
پرسپوليس، قهرمان ليگ ايران ساعت 19:30امروز در يکي از حساس‌ترين بازي‌هاي دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا، در ورزشگاه آزادي به مصاف لخوياي قطر مي‌رود؛ تيمي كه با كسب 14 امتياز از مجموع چهار برد و دو تساوي در مرحله گروهي، ‌به عنوان صدرنشين گروه B به يك‌چهارم نهايي صعود كرده و حالا بايد برابر قهرمان ليگ برتر ايران به ميدان برود؛ تيمي كه برخلاف رقابت‌هاي ليگ، در بازي‌هاي آسيايي نتايجي را كه انتظار مي‌رفت، كسب نكرد، اما با اين وجود موفق شد به عنوان تيم دوم گروه  Dبه اين مرحله صعود كند.
 
پرسپوليس دو سال قبل در آزادي موفق شد با سه گل لخويا را راهي قطر كند. آن هم در اوج بحران و با حميد درخشان. ديداري كه در برگشت، اما با نتيجه مشابه به سود قطري‌ها رقم خورد، اما همان نتيجه پرگل در آزادي كافي است تا اميد زيادي به تكرار دوباره آن در ياران برانكو ديده شود. برانكو، تيم بحران‌زده‌اي را كه با درخشان و دايي روزهاي خوشي را سپري نمي‌كرد به تيمي هميشه برنده تبديل كرد و حالا انتظار مي‌رود اين موفقيت را در آسيا نيز ادامه دهد و پيروزي برابر لخويا را در آزادي تكرار كند
  
جهنم، جهنم مي‌ماند
آزادي بدون شك براي هر حريفي كه برابر تيم‌هاي ايراني بايستد به معناي واقعي كلمه جهنم است؛ ورزشگاهي با سكوهاي مملو از تماشاگران كه حضور پرهيجان‌شان لرزه بر اندام حريفان مي‌اندازد، امتيازي كه پرسپوليس در بازي برابر لخويا از آن محروم است، اما آزادي بدون تماشاگر هم جهنم است؛ جهنمي كه شعله‌هايش مي‌تواند رفيعي، احمدزاده، اميري و طارمي باشند با توپ‌سازي‌هاي تند و تيز و پاس‌هاي فني و ضربات آخري كه مي‌تواند لخويا را در سكوت آزادي مغلوب كند. با اين وجود اما عدم حضور تماشاگران پرسپوليس در اين بازي ‌دغدغه برانكوست: «متأسفانه ۱۰۰ هزار هوادار شانس حضور در استاديوم و لذت بردن از بازي را ندارند. مجبوريم در فضايي بازي کنيم كه در نبود تماشاگران، فضاي ورزشي و فوتبالي نيست. آنها هميشه يار دوازدهم ما بودند، حتي اگر بد بوديم، اما بازيكنانم جاي هواداران را پر مي‌كنند. بازي سختي در پيش داريم. لخويا در پنج سال اخير سه بار قهرمان قطر بوده و قهرمان نمي‌تواند بد يا ضعيف باشد، اما از هيچ تيمي نمي‌ترسيم و فقط براي برد به ميدان مي‌رويم.»
 
جمال بل ماضي هم البته هدف تيمش را همچون برانكو برد و كسب هر سه امتياز اين بازي مي‌خواند: «بازي با تيم‌هاي ايراني هميشه سخت بوده، حتي اگر بدون تماشاگر باشد. پس اهميتي به اين نمي‌دهيم و روي هدف‌مان كه برد است، زوم مي‌كنيم، چون كار سختي برابر پرسپوليس داريم. آنها تيمي خوب و قوي هستند با نفراتي خطرناك كه كار را سخت مي‌كند.»
  
ستاره‌هاي غايب
سرمربي الجزايري لخويا تيمي هجومي و ترسناک ساخته که فصل گذشته 79 گل در ليگ قطر زده و اين مسئله در غياب كاميابي‌نيا مي‌تواند در خط مياني مشكلاتي را براي سرخپوشان ايجاد كند، اما برانكو اميدوار است خط دفاعي تيمش كه امسال يكي از بهترين خطوط دفاعي ليگ بود، بتواند از عهده مهاجمان خطرناك لخويا نيز برآمده و سدي باشد بر راه آنها و بتواند همان‌طور كه توانست به سلامت از گروه مرگ صعود  كند، ‌در ادامه نيز بتواند موفق عمل كند. خصوصاً كه لخويا يوسف العربي، مهاجم آماده و با تجربه خود به دليل مصدوميت و المعز عبدالله را به دليل محروميت در اين ديدار به همراه ندارد.
  
پسران خوزستان برابر رئيس
در ديگر بازي امروز، ‌استقلالي‌هاي خوزستان در عمان به مصاف الهلال عربستان مي‌روند؛ ديداري كه مي‌رفت تا با نارضايتي پسران خوزستان از مشكلاتي كه دارند برگزار نشود. هنوز شوك محروميت هواداران پرسپوليس تمام نشده بود كه خبر عدم حضور بازيكنان استقلال خوزستان در فرودگاه براي رفتن به عمان شوك ديگري به فوتبال ايران وارد كرد؛ تصميمي كه كمتر كسي بود كه نداند به دليل مشكلات مالي اين تيم است. تيمي كه با دست خالي تا يك‌چهارم نهايي آسيا نيز رسيده بود اما اين موفقيت هم نتوانسته بود مشكلات آنها را حل كند تا كار بار ديگر به اعتصابي جدي بكشد؛ مشكلي كه سرانجام با وعده‌هاي بسيار حل و فصل شد تا آبي‌پوشان خوزستاني ساعت 20:30 امشب در عمان به مصاف الهلال عربستان بروند؛ ديداري كه داستان شاهزاده و گدا را تداعي مي‌كند، خصوصاً كه لقب الهلالي‌ها در عربستان رئيس است و اين رئيس متمول كه محبوب‌ترين تيم عربستاني نيز هست امشب به مصاف استقلال خوزستان مي‌رود؛ تيمي كه با جيب خالي و تكيه به غيرت مثال‌زدني بازيكنانش موفق شد به مرحله حذفي راه يابد و اگرچه كار سختي برابر رئيس متمول خود دارد، اما مي‌تواند يك‌بار ديگر با غيرت مثال زدني‌اش نمايشي خيره‌كننده از خود نشان دهد و نماينده قلدر عربستان را با چالشي جدي مواجه كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار