کد خبر: 852830
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
باحضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی؛
حفظ و صيانت از ميراث هنر و معماري اسلامي و ايراني را كه نشان دهنده عمق فرهنگ و عشق و ارادت هنرمندان به ساحت مطهر اهل بيت(ع)است را وظيفه و رسالت خود مي‌دانيم.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در آئين رونمايي از طرح توسعه موزه هداياي مقام معظم رهبري در روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي با اعلام اين خبر گفت : رهبر فرزانه انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم نگهداری و نگهبانی از این موزه عظیم و مجموعه‌ فضاها و بناهای آستان قدس که گنجینه منحصر به فردی از هنر معماری اسلامی و ظرائف و لطائف علمی و هنری است، تاکید فرمودند.

سيد مرتضي بختياري با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه والای فرهنگ در نگاه مقام معظم رهبری افزود : در طی سالهای متمادی کتابهای خطی و هدایای نفیسی که معظم له به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهداء کرده‌اند، موید ظرفیت فرهنگی عظیم این مجموعه معنوی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند.

وي ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به بندگانش امر کرده است که در دنیا به سیر و سیاحت بپردازید و با آثار و کارهای گذشتگان آشنا شوید، بازدید از موزه ها همانند کلاس درسی است که به صورت فشرده تصویری واضح و روشن از اعتقادات، باورها و اقدامات پیشینیان را به مخاطب ارائه میکند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در ادامه با تبریک روز جهانی موزه و میراث فرهنگی به کارکنان موزه‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروز موزه داری علاوه بر یک فعالیت فرهنگی، کاری تخصصی و علمی است و زوایای پیچیده و هنرمندانه‌ای دارد که بایستی به آن مجهز شد.

بختياري با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در زمینه توسعه فضای موزه‌ها، گفت: بدون شک کاری مهم و تأثیرگذار بر عهده کارکنان زحمتکش موزه‌های آستان قدس رضوی است و با توضیحات و روشنگری آنان از گذشته، زائران بارگاه منور رضوی با عظمت و جایگاه مخلوقات خداوند که جلوه ای از صنع خالق هستند، آشنا خواهند شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار