کد خبر: 852418
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه ديگر زمان مناظره و رقابت تمام شده و زمان رفاقت فرا رسيده است، گفت: از امروز رقابت بايد به رفاقت تبديل شود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه ديگر زمان مناظره و رقابت تمام شده و زمان رفاقت فرا رسيده است، گفت: از امروز رقابت بايد به رفاقت تبديل شود.
آيت‌الله موحدي‌كرماني، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: آنچه در مناظرات گفته شد بر اساس نيت دروني منتخبان بود و اينك وظيفه‌شان اخوت، برادري، صميميت، صفا و همكاري است، پس اگر جمله‌اي گفتند كه در شأن انقلاب و مردم نبوده دقت كنند و اگر جدي گفته‌اند به خاطر آن به درگاه الهي توبه كرده و از مردم عذرخواهي كنند.
 
  منتخب مردم بايد صالح و به فكر ضعفا باشد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه فردي كه انتخاب مي‌شود مديريت اجرايي چهار ساله كشور را به دست مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: فردي كه انتخاب مي‌شود بايد صالح، پاك و فعال باشد و به فكر ضعفا، اسلام و پياده كردن قوانين از جمله قانون اساسي باشد و مردم در زمينه انتخاب خود حتماً تصميم‌شان را گرفته‌اند، چراكه عده‌اي عظيم در انتخابات شركت كردند.
موحدي‌كرماني با اشاره به اينكه شاهد حضور چشمگير مردم در فضايي ‌آزاد و با امنيتي كامل در پاي صندوق‌هاي رأي بوديم، تصريح كرد: اين آزادي و امنيت چشم دنيا را خيره كرده و به امنيت ايران غبطه مي‌خورند كه اين امنيت و آزادي در سايه وحدت، ايمان، روحيه انقلابي و تبعيت از ولايت به دست آمده است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران خاطرنشان كرد: پيام حضور گسترده مردم در انتخابات اين است كه مردم به نظام اسلامي خود پايبند هستند و با مسئولان پيوند و به آنها اعتماد دارند و اينكه مردم در مديريت كشور سهم اساسي داشته و بلكه تمام مديريت را آنها به عهده دارند. موحدي‌كرماني در ادامه اظهار كرد: اين امنيت، عزت و پايبندي به قانون در تمام انتخابات‌هاي گذشته وجود داشته و اگر احياناً در موردي تخلفي اتفاق افتاده و قانون‌شكني شده است و افرادي تشنج‌آفريني كرده‌اند سيلي محكمي به دست مردم صالح خورده‌اند و روسياه شده‌اند.
  
رئيس‌جمهور منتخب بايد در عمل تابع ولايت باشد
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به رئيس‌جمهور آينده گفت: از آنجا كه ايران هر مرحله از اقتدار را با تبعيت از رهبري و ولايت به دست آورده، رئيس‌جمهور آينده بايد بكوشد تا با عزمي راسخ نه تنها در شعار بلكه در عمل نيز تابع رهبري و ولايت فقيه باشد و مبادا به گونه‌اي عمل كند كه دشمن، دومديريتي را در كشور احساس كند.
وي در ادامه توصيه‌هاي خود به رئيس‌جمهور آينده گفت: رئيس‌جمهور بايد به ارزش‌هاي انقلاب احترام بگذارد چون اين ارزش‌ها آسان به دست نيامده و محصول خون دهها هزار شهيد است و در اين رابطه بايد امر به معروف و نهي از منكر را مورد توجه ويژه قرار دهد كه در بند هشتم قانون اساسي نيز آمده است، اما متأسفانه به‌رغم مصوبه مجلس تا به حال براي آن دستور اجرا داده نشده است و واقعاً جاي تأسف دارد كه دستور اجراي سند 2030 را داده‌اند، اما دستور اجراي مصوبه امر به معروف و نهي از منكر هنوز داده نشده است.
موحدي‌كرماني با اشاره به اينكه نيروهاي مسلح پايه‌هاي استحكام نظام هستند و بايد مورد احترام رئيس‌جمهور آينده باشند، ادامه داد: رئيس‌جمهور آينده بايد قدردان حركت‌هاي انقلابي نيروهاي مسلح باشد كه به قدرت دفاعي كشور مي‌افزايند، چراكه استكبار جهاني به ضعفا رحم نمي‌كند و با مذاكره خطر حمله دشمن دفع نمي‌شود.
 
  رئيس‌جمهور منتخب بايد ساده‌زيست باشد
امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: رئيس‌جمهور آينده براي انتخاب معاونان و مشاوران خود از افرادي استفاده كند كه مسئوليت را امانتي الهي و خدمت به نظام و مردم را عبادت مي‌دانند.
موحدي‌كرماني با تأكيد بر اينكه رئيس‌جمهور آينده بايد توانايي كار كردن داشته باشد و برخوردار از نقاط قوت منهاي نقاط ضعف باشد، افزود: رئيس‌جمهور آينده بايد توانايي مديريت عالي اجرايي را داشته باشد و صاحب هندسه صحيح مديريتي باشد، معتقد و پايبند به قانون اساسي باشد، در مقابل دشمن مقاوم باشد، سياست اقتصاد مقاومتي داشته و كشور را در جهت اهداف انقلاب مديريت كند، ايران را در عرصه مادي و معنوي پيش برد، توان حل مشكلات كشور را داشته باشد و به دنبال اشرافي‌گري نبوده بلكه ساده‌زيست باشد، اسير فرهنگ غرب نبوده و دشمن از آمدنش خوشحال نشود.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه توصيه‌هاي خود به رئيس‌جمهور آينده افزود: رئيس‌جمهور نبايد ميان روستاهاي دورافتاده و تهران فرق بگذارد و بايد با فقر و فساد مبارزه كرده و صددرصد تابع ولايت فقيه در عمل باشد. امام جمعه موقت تهران در ادامه به بيان انتقاداتي در زمينه پذيرش سند 2030 پرداخت و گفت: خوشبختانه رهبر آگاه و بيدار و مدافع از حريم دين و قرآن و انقلاب هشدارهاي لازم را در اين زمينه به دولت دادند.
 
   مسئولان درباره حج با مردم شفاف باشند
موحدي‌كرماني ضمن تشكر از سازمان حج و زيارت براي تلاش‌هاي خود جهت انجام مراسم حج خاطرنشان كرد: فضاي مجازي پر شده از صحبت‌هايي مبني بر اينكه امام جمعه مكه خاك بر سر ملحد، جان و ناموس ايرانيان و شيعيان را تهديد كرده و اين فاجعه است كه كسي در پست امامت جمعه مكه چنين غلطي را بكند.
وي تأكيد كرد: اگر مسئولان حج مذاكراتي كرده‌اند و با دولت عربستان قراردادي بسته‌اند كه امنيت مردم ايران در مراسم حج تأمين مي‌شود بايد براي مردم شفاف‌سازي كنند و البته بدانند كه در چنين مراسمي تنها نمي‌توانند به دولت عربستان كه به وعده‌هايشان اعتباري نيست، اعتماد كنند، چون امام جمعه مكه در بين مردم تأثير بسياري دارد و اگر چنين صحبت‌هايي دارد مي‌تواند براي حجاج ما خطراتي داشته باشد.
 خطيب نماز جمعه تهران در ادامه به مسئولان سازمان حج توصيه كرد كه امنيت مراسم حج را براي مردم به صورت شفاف توضيح دهند و گفت: توصيه مي‌كنم براي پيشگيري از تكرار فاجعه منا رمي جمرات بعدازظهر انجام شود كه خلوت‌تر است.
وي با اشاره به اينكه ارتش و نيروهاي عراق و سوريه با پشتيباني مردم به پيشرفت‌هاي قابل توجهي دست يافته‌اند، گفت: داعش عقب رانده شده و موصل به زودي به تصرف دولت عراق در مي‌آيد و اين جاي تبريك و تقدير دارد.
موحدي كرماني در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: اين روزها امريكا نيز گرفتار رئيس‌جمهوري شده است كه عقلاي اين كشور اندك اندك در عقل او شك مي‌كنند و در فكر عزل او هستند، پس خدا كند كسي مديريت اين كشور را بر عهده بگيرد كه بفهمد اين همه خباثت و حمايت از جانيان از جمله اسرائيل و آل سعود آدمكش نتيجه‌اي جز ذلت و خواري و همچنين نزديكي به سقوط براي دولت امريكا ندارد. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به نزديك بودن ماه رمضان گفت: انتظار دارم نمازهاي ماه مبارك رمضان در مصلي برگزار شود تا مردم روزه‌دار زير آفتاب نمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار