کد خبر: 851950
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
از 16 شهرستان آذربایجان‌شرقی 5 شهرستان به اورژانس اجتماعی مجهز بودند که 11 شهرستان مابقی نیز با اعتباری بالغ بر 85 میلیاردریال تا شهريور ماه به اين اورژانس مجهز خواهند شد.
محسن ارشد‌زاده مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با اعلام خبر فوق با بيان اينکه شهرستان‌های اهر، سراب، اسکو و ملکان نیز قبل از شهریور به اورژانس مجهز خواهند شد، گفت: اعتماد خیران به بهزیستی افزایش یافته و کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در قالب نقدی و غیرنقدی 5.3 درصد افزایش یافته است.

وی توانمندسازی معلولان، زنان سرپرست خانواده و مددجویان را از عمده کارهای بهریستی عنوان کرد و گفت: در حوزه مسکن رشد 6 برابری داشته‌ایم و تاکنون 4 هزارو 900 واحد مسکن معلولان تحویل داده‌ایم.

ارشدزاده ادامه داد: بنیاد مسکن و خیران مسکن‌ساز، برای معلولان شهری تا ۳۰ میلیون تومان و برای معلولان روستایی ۱۸ میلیون تومان کمک‌هزینه خرید مسکن بلاعوض می‌دهد.همچنين بیش از 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای توانمندسازی مددجویان و معلولان پرداخت شده است که در این حوزه 2.5 برابر افزایش داشته‌ایم و در بخش غیردولتی نیز 1.5 برابر رشد داشته‌ایم.

وی ضریب نفوذ خدمات بهزیستی را علاوه بر شهرها در روستاها نيز خوب اعلام کرد و گفت : توجه به مناطق کم برخوردار از دیگر اولویت‌های بهزیستی است. اعتبار تسهیلات توان بخشی را 20 میلیارد عنوان کرد و افزود: حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی 6 برابر شده است.

اين مسئول با بیان اینکه 25 هزار و 398 نفر مستمری بگیر، 15 هزارو 883 معلول و 95 هزارو 938 خانوار عضو این اداره کل هستند، افزود: بیش از 40 هزار میلیارد ریال اعتبار افزایش حقوق مستمری بگیران افزایش یافته است.ِ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار