کد خبر: 851912
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل آب منطقه‌ای ادبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین در حال حاضر ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با پایان یافتن این پروژه عظیم در استان اردبیل 26 هزار نفراشتغالزایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،اصغر سلیمان‌زاده در جلسه بررسی روند اجرای پروژه خداآفرین در اردبیل اظهار داشت: وسعت ناحیه دوم عمرانی شبکه خداآفرین بالغ بر 18 هزار و 800 هکتار بوده که 12 هزار و 500 هکتار از این ناحیه فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از حضور وزیر نیرو در استان اردبیل و بهره‌برداری از ناحیه دوم عمرانی شبکه خداآفرین خبر داد و افزود: وسعت کل اراضی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل حدود 62 هزار هکتار و طول کانال اصلی این پروژه 92 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه کل اراضی 62 هزار هکتاری پایاب خداآفرین در استان اردبیل در قالب 4 ناحیه عمرانی در دست اجراست، تصریح کرد: ناحیه نخست این پروژه قبلا با وسعت حدود 7 هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده است و ناحیه عمرانی دوم نیز با وسعت 12 هزار و 500 هکتار افتتاح می‌شود.

سلیمان‌زاده کل اعتبار هزینه شده برای ناحیه دوم عمرانی پایاب خداآفرین در استان اردبیل را بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا به حال 58 درصد است و بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان کل پروژه بالغ بر 8 هزار و 400 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با اشاره با اشتغالزایی 26 هزار نفری این پروژه عظیم و ملی در استان اردبیل بیان کرد: با بهره‌برداری کامل از این پروژه تا پایان سال آینده بیش از 10 هزار خانوار عشایری در شمال استان ساماندهی می‌شوند و درآمد سالیانه پروژه 10 هزار میلیارد ریال برای استان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر