کد خبر: 851314
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
روز گذشته و در راستاي گرامي داشت هفته بسيج سازندگي مرحله نخست دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف اجرای طرح های توانمند سازی در بخش تولید واشتغال در زاهدان افتتاح شد. دهکده اي که در عرصه هاي مختلف توليدي فعاليت خواهد کرد و قادر است براي بيش از 9 هزار جوان جوياي کار، ايجاد شغل کند.

نويسنده: محمدرضا هاديلو

راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در زاهدان در دو فاز جداگانه از جمله برنامه های بسیج سازندگی سيستان و بلوچستان به شمار مي آيد که در گام اول و با حضور فرمانده سپاه سلمان فاز نخست آن افتتاح و راه اندازی شد.

در همين رابطه مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان با بيان اينکه مرحله نخست این دهکده با اعتباری بیش از 2میليارد و380 میلیون ریال در دوهکتار راه اندازي شده است، گفت: در اين دو هکتار 5 بخش وجود دارد که از آن جمله مي توان به مزرعه پرورش شتر مرغ ، مزرعه پرورش وتولید زنبور عسل ،ت ولید نژاد بزمحلی، تلفیق با بز نژاد چند قلو زا ، پرورش دام سبک وصنایع تبدیلی ودستی اشاره کرد که تحول بزرگي در توليد خواهند داشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفي گفت: مجموعه کارهای سپاه پاسداران با محوریت قرارگاه قدس وسپاه سلمان در رویکرد برنامه های سال 96 با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب وشعار سال و تاکید عنوان اقتصاد مقاومتی که تولید واشتغال اصل خروجی آن است کار را دنبال می کند .

وی با اشاره به این که تولید واشتغال تفسیر اقتصاد مقاومتی است افزود: سپاه در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال هم عرصه های اقتصاد مقاومتی و هم عرصه های محرومیت زدایی را که در سال جاری حوزه عمران روستایی را در بر مي گيرد اجرا و پیگیری مي کند. به گفته فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان پروژه هایی مانند آب،راه، کشاورزی نيز در دستور کار قرار دارد .

این مسئول با اشاره به این که پرداخت تسهیلات دام و طیور از ديگر عرصه هایي است که با جدیت در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال مي شود، تاکيد کرد: پیش بینی می شود در این حوزه 7هزار پروژه با تسهيلات بلا عوض در سال 96 برای مردم استان راه اندازي شود. همچنين هزار پروژه تسهیلاتی نيز در دستور کار قرار دارد که مجموعا 8هزار پروژه با محوریت اين قرارگاه دنبال می شود. سردار معروفي گفت: پیش بینی مي شود با اجرای این 8هزار پروژه برای 9هزار نفر تا پایان سال 96 فرصت اشتغال ایجاد شود.

سپاه عامل اتحاد در سيستان و بلوچستان

بي شک اقدامات و فعالیت های سپاه در سيستان و بلوچستان توانسته به ریشه کنی فقر و محرومیت در اين منطقه کمک شاياني کند و علاوه بر آن با راه اندازي پروژه هاي اقتصاد مقاومتي علاوه بر بالابردن سطح و توان توليد در استان، در مسئله ایجاد وحدت، اتحاد و امنیت در سيستان و بلوچستان نیز نقش مهم و تاثیرگذاری ايفا کند.

در همين رابطه سرطایفه مرادزهی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح های محرومیت زدایی سپاه در اين استان واقعاً بی نظیر است، گفت: سپاه با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بی نظیری که در عرصه عمرانی محرومیت زدایی دارد همیشه با انجام کارهای عمرانی نسبت به رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان اقدام کرده و سبب رضایت و خوشحالی مردم محروم این مناطق شده است.

عبدالعزیز مرادزهی با اشاره به افتتاح و بهره برداری 823 طرح محرومیت زدایی در استان، تصریح کرد: خوشبختانه امروز با خدماتی که قرارگاه قدس جنوب شرق کشور و سپاه در این شهرستان و استان انجام می دهند، مردم نیز به انجام هرچه بهتر این خدمات کمک می کنند و این حرکت رو به رشد که آغاز شده است در آینده نتایج مطلوب و بسیار خوبی نیز دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار