کد خبر: 851301
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
آستان قدس رضوي به عنوان مجموعه اي كه برپايه موقوفات و نذورات مردمي اداره مي شود، هر سال ميزبان ميليون ها زائر از اقصي نقاط دنياست.

سيد مرتضي بختياري قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در ديدار با سفير استراليا در جمهوري اسلامي ايران با بيان مطلب فوق گفت: امروز اين مجموعه با داشتن توانمندي هاي گسترده در حوزه هاي مختلف علمي،فرهنگي، اقتصادي، پزشكي و داروسازي نقش موثري در ايران اسلامي و كشورهاي منطقه ايفا مي كند.

وي تصريح كرد: اين آمادگي در مجموعه شركتها و موسسات آستان قدس رضوي وجود دارد كه با محوريت اقتصاد مقاومتي كه هدفش پيشرفت، توسعه و تعالي توليدكنندگان داخلي است به تعامل سازنده و اثربخش با ساير كشورها بپردازد.

بختياري گفت: سال گذشته حرم مطهر امام رضا(ع) پذيراي ٣٠ ميليون زائر بود كه از اين تعداد ٤ ميليون نفر از ساير كشورها بودند.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه آستان قدس رضوي مجموعه ای موقوفاتي است و هيچ كمكي از دولت دريافت نمي كند، مورد توجه مردم و ارادتمندان اهل بيت(ع) است كه اين نهاد مقدس را همواره تكريم و حمايت كرده اند.

وی تصریح کرد: از قرنها و سالیان گذشته وقفنامه های متعددی وجود دارد که مردم با عشق و اعتقاد قلبی برای رسیدگی به امور زائران و گره گشایی از کار محرومان اموال و دارایی های خود را وقف این بارگاه مطهر کرده اند.

بختياري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به معماري بي نظير و گنجينه هاي هنري موجود در كتابخانه ها و موزه هاي حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: ميراث گرانبهاي گذشتگان ما كه نشان دهنده فرهنگ اسلامي و ايراني است، با دقت و جديت صيانت و مراقبت مي شود.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با اشاره به آيات و روايات متعددي كه در منابع اسلامي در رابطه با حفظ جان انسان ها، نوع دوستي و محبت نسبت به نفوس بشري وجود دارد، اظهار داشت: ما نيز از اين اقدامات خلاف عقل، شرع و وجدان گروه هايي نظير داعش تعجب مي كنيم و حمايت آمريكا و برخي كشورهاي غربي از آنها واقعا تاسف آور است و جاي سئوال دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار