کد خبر: 851041
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
درموزه هنرهای معاصراستان اصفهان برگزار شد
نمایشگاه عکس "فاصله‌های متساوی" با آثار هنرمند اتریشی جوزف پولروس و مجید کورنگ بهشتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپاشد.

جوزف پولروس اتریشی که عکاسی را از 3 دهه پیش و با عکاسی ژورنالیستی شروع کرده در این نمایشگاه 11 اثر سه‌گانه یا سه‌قطعی از فضای سنتی و مدرن شهرهای اصفهان، یزد و تهران به نمایش گذاشته است.

آثار عکاسی پولروس برداشتی از هنر تابلوهای سه‌لته‌ای کلیساهای قرون وسطی است، تابلوهای سه‌لته‌ای نوعی از هنر غربی قرن‌های گذشته است که از 3 تصویر تشکیل و 2 طرف کناری روی قاب اصلی وسط بسته می‌شود که این هنر ارتباطی مستقیم با حادثه به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح دارد.

این آثار که هر کدام با 3 عکس مرتبط در زاویه‌های نزدیک به هم عکاسی شده، با نام‌هایی چون بازار اصفهان، بازار یزد، سازه تجریش، بهشت زهرا، کوچه مراغه‌ای، جلفای اصفهان، شهر قدیمی یزد، تبلیغات، بازار اصفهان، خیابان میرزای شیرازی، سایه برگ درخت و بازار ایران معرفی شده است.

این هنرمند اتریشی در جواب این سئوال که چه تفاوت‌هایی در فرهنگ غرب و شرق مشاهده کردید، گفت: درست است که فرهنگ‌ها در هر گوشه جهان رنگ و بویی متفاوت دارد، اما چیزی که من در این سفرها آموختم، این بود که تمام مردم دنیا مانند یکدیگر زندگی می‌کنند و خواسته‌های یکسانی دارند.

بخش دیگر این نمایشگاه فاصله‌های متساوی آثار مجید کورنگ بهشتی است. کورنگ بهشتی متولد 1346 در اصفهان بوده و لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران دارد. او در این نمایشگاه با مجموعه‌ای از عکس با نام «زمان زاینده» حاضر شده است.

کورنگ بهشتی نزدیک به 20 اثر عکاسی که شناسنامه و عنوان آن‌ها به برداشت مخاطب ارتباط دارد در نمایشگاه فاصله‌های متساوی به نمایش گذاشته است. آثار او عکس‌های چند اپیزودی در قالب فتوکلاژ است و عناصر معماری اصفهان در آن به خوبی دیده می‌شود.

این هنرمند عکاس اصفهانی در یک قاب عکس چند تصویر پشت سرِهم و چند بخشی به صورت دنباله‌دار ارائه داده و خود در زمینه شناخت این آثار می‌گوید: هدف من این بوده که ترکیب بندی را به حرکت در آورم. و این تقطیع در عکس‌ها است که تصویر را مانند یک سانس فیلم به حرکت در خواهد آورد.

نمایشگاه عکس "فاصله‌های متساوی" کاری از موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در گالری شماره 6 موزه هنرهای معاصر اصفهان تا 4 خردادماه میزبان آثار هنرمند اتریشی جوزف پولروس و مجید کورنگ بهشتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر