کد خبر: 849322
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
مصاف ايران با مونته‌نگرو قبل از ملاقات با ازبكستان
تيم ملي فوتبال روز 14 خرداد در يک بازي دوستانه به مصاف مونته‌نگرو مي‌رود تا براي بازي حساس 22 خرداد با ازبکستان در انتخابي جام جهاني آماده شود.
نویسنده: سعيد احمديان

کارلوس کرش برخلاف روزهاي پرسروصدا و جنجالي‌اش در پايان سال گذشته، در سال جديد ترجيح داده تا در سکوت برنامه‌هايش را پيش ببرد و پس از بازي با چين و قطر در اوايل فروردين، کمتر اظهارنظري درباره تيم ملي از وي منتشر شده است. با اين حال تيم ملي فوتبال 22 خرداد يک بازي حساس با ازبکستان در انتخابي جام جهاني در تهران پيش‌رو دارد، مسابقه‌اي که پيروزي شاگردان کرش مي‌تواند  صعود کشورمان به جام جهاني روسيه را دو هفته پيش از پايان رقابت‌هاي انتخابي قطعي کند و ايران دومين صعود متوالي به جام جهاني را جشن بگيرد. پيش از بازي با قطر و چين، با توجه به بالا گرفتن اختلافات کرش و برانکو، تيم ملي اردوي بلندمدتي نداشت و برخلاف صحبت‌هايي که مطرح بود، بازي دوستانه با عراق هم لغو شد تا تيم ايران بدون مسابقه تدارکاتي به مصاف چين و قطر برود. اما براي بازي با ازبکستان اوضاع فرق مي‌کند و با توجه به پايان رسيدن ليگ، كرش دردسرهاي گذشته را براي به‌خدمت گرفتن ملي‌پوشان ليگ برتري ندارد تا تيم ملي با تدارک بيشتري آماده رويارويي با ازبک‌ها در 22 خرداد شود.
  
نهايي شدن بازي تدارکاتي قبل از ازبکستان
به همين خاطر سرمربي پرتغالي برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي بازي 22 خرداد دارد، طبق برنامه‌هاي کرش، تيم ملي قبل از رويارويي با ازبکستان يک مسابقه تدارکاتي برگزار خواهد کرد، هرچند ابتدا گفته مي‌شد اين بازي در تهران خواهد بود و ملي‌پوشان در ورزشگاه آزادي به ميدان خواهند رفت، اما طبق خبري که ديروز روي خروجي سايت فيفا رفت، تيم ملي کشورمان روز 14 خرداد به مصاف مونته‌نگرو در اين کشور مي‌رود. احتمالاً ايران اردوي تدارکاتي خود را در اين کشور برگزار کند، چراکه پيش از اين عنوان شده بود اردوي تدارکاتي تيم ملي مرتبط با حريف تدارکاتي ايران است. اين دومين رويارويي ايران و مونته‌نگرو در دو سال اخير است. تيم ملي فوتبال کشورمان پنجم خرداد 93، پيش از حضور در جام جهاني برزيل در اردوي تدارکاتي که در اتريش برپا کرده بود، به مصاف تيم مونته‌نگرو رفت. در اين مسابقه که با تساوي بدون گل به پايان رسيد، براي تيم ملي کشورمان رحمان احمدي، هاشم بيگ‌زاده (مهرداد پولادي 15)، مسعود شجاعي، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، خسرو حيدري، سيدجلال حسيني، اميرحسين صادقي، پژمان منتظري و رضا قوچان‌نژاد به ميدان رفتند. حالا پس از دو سال بار ديگر قرار است ايران و مونته‌نگرو روز 14 خرداد با هم روبه‌رو شوند، در حالي که تيم ملي نسبت به بازي دو سال پيش تغييرات زيادي داشته است.
  
مصاف با حريف آشنا
تيم ملي مونته‌نگرو حريف تدارکاتي کشورمان، همانند ايران بخت زيادي براي صعود به جام جهاني ۲۰۱۸ دارد. مونته‌نگرو در گروه E‌ انتخابي جام جهاني در قاره اروپا پس از لهستان با هفت امتياز در رده دوم قرار دارد و فعلاً بالاتر از تيم‌هايي مثل دانمارک و روماني ايستاده است. اين تيم مي‌تواند با کسب حداکثر امتياز از ديدارهاي آينده خود به پلي‌آف انتخابي جام جهاني در اروپا صعود کند. مونته‌نگرو پس از بازي با ايران قرار است شش روز بعد به مصاف تيم ملي ارمنستان برود. اين تيم اروپاي شرقي داراي بازيکناني در سطح اول فوتبال اروپاست و عمدتاً از بازيکنان لژيونر تشکيل شده است. همچنين سرمربيگري اين تيم را ليوبيشا تومباکوويچ صربستاني از سال ۲۰۱۶ برعهده دارد. او در سال ۲۰۱۰ سرمربيگري استيل‌آذين را بر عهده داشت و سپس به ونزال چين منتقل شد و از آنجا هم سرمربيگري مونته‌نگرو را بر عهده گرفت. حضور او در استيل آذين با نتايج بسيار ضعيفي همراه شد و در نتيجه اين مربي خيلي زود عطاي کار در ايران را به لقايش بخشيد.
قبل از تومباکوويچ هم يک مربي شناخته شده در ايران سرمربي مونته‌نگرو بود. زلاتکو کرانچارف سرمربي فعلي سپاهان در سال 2010 سرمربي اين تيم بود و نتايج خوبي هم گرفت، اما در آخرين لحظات در راه صعود به جام جهاني ناکام ماند و از تيم ملي کنار رفت. اين در حالي است که او يک‌سال قبل‌تر سرمربي پرسپوليس بود، اما حبيب کاشاني، مديرعامل وقت پرسپوليس در اقدامي عجيب او را که نتايج قابل قبولي هم گرفته بود از کار برکنار کرد و علي دايي را به پرسپوليس آورد. کرانچار بعد از کنار رفتن از تيم ملي مونته‌نگرو باز هم به ايران آمد و از سال 2011 تا 2014 سرمربي سپاهان شد.
  
دستياران ايراني ديگر برنمي‌گردند؟
در حالي برنامه‌هاي تيم ملي براي بازي با ازبکستان در حال نهايي شدن است که ماجراي بازگشت دستياران ايراني که پس از اردوي بهمن‌ماه سال گذشته در امارات، از تيم ملي کنار گذاشته شده‌اند، در هاله‌اي از ابهام است. گفته مي‌شود کرش حاضر به ادامه همکاري با جواد نکونام، مارکار آقاجانيان و افشين پيرواني نيست و پرونده نشستن دوباره اين افراد روي نيمکت تيم ملي بسته شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار