کد خبر: 848312
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

نويسنده: محمد رضا هاديلو


***

حالا که گويي تمام جامعه به فکر انتخابات است و در شرایطی که مسئولین خود را از ماه ها قبل برای اين مهم آماده کرده و کشور تبدیل به یک ستاد بزرگ انتخاباتی شده است اما خبرهای تعطیلی کارخانه های متعدد و بیکاری کارگران هر روز دل مردم را مي سوزاند آنها را آزرده خاطر می کند و این بار خبر تعطیلی کل کشاورزی در روستایی حاصلخیز شهرستان ملارد بيانگر بي توجهي و بي مبالاتي مسئولان امر به قشر ضعيف و زحمتکش جامعه است.

بر اساس گزارش ها بعد از يک بي تدبيري که توسط مسئولان اداره جهاد کشاورزي شهرستان ملارد صورت گرفته است ، کشاورزان صفادشتی امسال کشت نخواهند داشت. چرا که اداره جهاد کشاورزی زمین های این کشاورزان را برای آبیاری تحت فشار به پیمانکار مورد تایید خود داده است و پیمانکار هم زمین ها را حفاری و کار را نیمه کاره رها کرده است و اکنون نه می شود سنتی کشت کرد و نه از آبیاری نوین خبری هست.

*نامه بي جواب به رييس جمهور

چندي قبل وقتي کشاورزان گله کهریز بخش صفادشت شهرستان ملارد مي بينند مسئولان جهادکشاورزي اصلا به فکر آنها نيستند و حتي پاسخي قانع کننده نمي دهند، طی نامه ای شکایت را نزد رییس جمهور بردند و در این نامه نوشتند: ما کشاورزان در پی پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ملاردجهت اجرای آبیاری قطره ای تجمیعی اراضی این روستا که بالغ بر ۶۱ هکتار است، در سال ۱۳۹۴ قراردادی را با صندوق حمایت از بخش کشاورزی منعقد کردیم و طی آن قرارداد مقرر شد ۸۵ درصد از هزینه طرح را جهاد کشاورزی پرداخت کرده و ۱۵ درصد باقی مانده را کشاورزان تقبل کنند. در ادامه با پیمانکاری که مورد تایید جهاد کشاورزی استان بوده قراردادی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال منعقد شد که سهم پرداختی جهاد حدود ۱۲ میلیارد ریال تعیین شد.

کشاورزان در این نامه با بیان اینکه مدیر جهاد کشاورزی در جمع کشاورزان بیان کرد که تنها ۱۵ درصد هزینه توسط کشاورزان پرداخت شود، افزودند: وعده دادند که ۸۵ درصد دیگر را دولت پرداخت می کند و کشاورزان با توجه به آغاز فصل کشت و کار در ۱۵ آبان ۹۵ اراضی را به پیمانکار تحویل دادند، اما سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پس از دریافت صورت وضعیت پیمانکار اعلام کرد که تنها ۶۰ درصد مبلغ را پرداخت می کند و همین امر موجب توقف کار توسط پیمانکار شد. از طرف دیگر کشاورزان به دلیل حفاری اراضی قابل کشت روستا دیگر قادر به کشت و کار سنتی خود نیستند و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

*کشاورزان شکايت کنند!

حالا خانواده هاييکه از اين راه ارتزاق مي کردند نه تنها حدود ۲۰۰ میلیون تومان ضرر کرده اند بلکه یک سال هم بیکار خواهند شد و نمي توانند در زمین های خود کشت کنند.

البته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد گفته "کشاورزان برای دریافت ضرر خود می توانند به عنوان کارفرما قرار داد را فسخ کرده و برای دریافت ضرر و زیان خود از پیمانکار شکایت کنند..." حرفي که به معني واقعي نوعي دهن کجي به کشاورزان تلقي مي شود و معلوم نيست حالا که به واسطه اشتباه جهاد کشاورزي ، کشاورزان متضرر شده اند چرا مسئولان اينقدر راحت خود را عقب مي کشند و کسي پاسخگو نيست.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار