کد خبر: 848106
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
بارندگی‌های اخیر موجب ذخیره‌سازی 300 میلیون متر مکعب آب در دو حوزه آبریز استان است که 200 میلیون مترمکعب آن در پشت سدها ذخیره شده و 100 میلیون مترمکعب نیز روانه دریاچه ارومیه شد..

استاندار آذربایجان شرقی  با اعلام اين خبر گفت: اقداماتی که در سال های گذشته برای مدیریت منابع آبی در استان صورت گرفته بود از وارد آمدن خسارات بیشتر در حادثه سیل اخیر پیشگیری کرد و باعث شد که حجم عمده‌ای از سیلاب‌ها به سمت دریاچه ارومیه سرازیر شود.

اسماعیل جبارزاده افزود: بارندگی‌های اخیر موجب ذخیره‌سازی 300 میلیون متر مکعب آب در دو حوزه آبریز استان است که 200 میلیون مترمکعب آن در پشت سدها ذخیره شده و 100 میلیون مترمکعب نیز روانه دریاچه ارومیه شد.

وي ادامه داد: در اثر شدت این بارندگی‌ها، خساراتی هم به برخی مناطق استان وارد شد، اما اقداماتی از قبیل لايروبی مسیر رودخانه‌ها و آبگیری سدهای جدید در سال‌های گذشته، از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کرد.

جبارزاده افزود: در شهرستان بستان‌آباد یکی از سدهای جدید که به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود چندین روستا را از خطر آب‌گرفتگی نجات داد و لاي‌روبی بسیاری از رودخانه‌ها نیز موجب شد که بستر آنها ظرفیت عبور این مقدار از سیلاب را که بی‌سابقه بود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق سیل‌زده با اولویت انجام می‌شود، گفت: کار بازسازی مناطق به سرعت آغاز می‌شود و در روستای چنار که بیشترین خسارت را دیده است، زمینی در بالادست روستا به منظور جابه جایی خانه‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته شده و به مسئولان محلی تاکید کرده‌ام که کار بازسازی باید قبل از فرارسیدن فصل سرما باید به اتمام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار