کد خبر: 847829
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۶۶۴ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در روستاهای استان مرکزی ایجاد شده است.

رمضانعلی جلالی با بیان اینکه بیشترین اشتغال ایجاد شده در روستاهای استان مرکزی در قالب طرح های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی بوده است، افزود: با توجه به اینکه ۵۸ درصد از مددجویان کمیته امداد استان مرکزی در نقاط روستایی ساکن هستند، بنابراین یکی از وظایف و مسئولیت های حوزه اشتغال کمیته امداد، توانمند سازی اقتصاد خانواده ها و توجه به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

وي در رابطه با نظارت بر طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد، بیان داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه انحراف سرمایه تحویلی به خانواده ها و کمک به تثبیت شغل ایجاد شده و پایداری درآمد آن، کمیته امداد بر طرح های اشتغال نظارت فنی انجام می دهد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: برهمین اساس طی سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۲۵ مورد نظارت فنی توسط کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد و ناظران بخش خصوصی از طرح های اشتغالزا صورت گرفته، که ۲۱ هزار و ۱۱۴ مورد آن توسط همکاران در شهرستان ها و ۳۱۱ مورد آن توسط کارشناسان در مرکز استان انجام شده است.

جلالی در مورد حمایت کمیته امداد استان از توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی ازجمله هنر فرش بافی، گفت : در راستای توسعه مشاغل خانگی و کمک به فعالان حوزه صنایع دستی در استان، کمیته امداد استان مرکزی طی سال گذشته اقدام به ایجاد فرصت های شغلی در حوزه قالی بافی کرده و بافندگان تحت حمایت کمیته امداد با تولید یک هزار و ۶۱۱ متر مربع فرش، توانستند یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان درآمد کسب کنند.

وي افزود : هم اکنون ۲۷هزار و ۴۳ فرصت شغلی در اختیار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی است که از محل فعالیت های اقتصادی این نهاد امرار معاش می کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار