کد خبر: 847780
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی درباره رد صلاحیت ها در انتخابات شوراها گفت: در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها هیچ شائبه سیاسی و جناحی وجود ندارد.
محمد محمودی شاهنشین رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: سیاست کلی هیات نظارت در بررسی صلاحیت ها و احراز و یا عدم تایید کاندیدها هیچ گونه شائبه سیاسی و جناحی ندارد و ما بر اساس مر قانون عمل می کنیم.
 
وی گفت: اگر کسی از نامزدهای تایید صلاحیت نشده اعتراضی دارد می تواند تماس بگیرد با شورا و دلیل و مستنداتی که دال بر عدم احراز صلاحیت وی بوده را مطلع شود.
 
شاهنشین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه هیئت نظارت چه اقدامی را در راستای بر طرف کردن نگرانی موجود در خصوص عدم احراز صلاحیت ۱۱ نفر از اعضای اصول گرای شورای فعلی انجام خواهد داد تا شائبه جناحی و سیاسی بودن موضوع نباشد تصریح کرد: همان طور که گفتم هیچ گونه بحث سیاسی و جناحی در تصمیم گیری های ما دخیل نبوده و این را هم لحاظ کنید که هنوز اسامی اعلام نشده است و بهتر است تا زمان اعلام رسمی اسامی در این خصوص که چه کسانی احراز صلاحیت شده اند یا نشده اند و از چه جناحی صحبت نکنیم.
 
وی ادامه داد: از میان اصلاح طلبان معروف هم داریم کسانی را که صلاحیت آنها مورد احراز شورا قرار نگرفته است.
 
تجری: نمی توان گفت اغراض سیاسی در بررسی صلاحیت نامزدهای شورای شهر دخیل نبوده است
 
تجری عضو دیگر شورای مرکزی نظارت بر انتخابات هم در پاسخ به این سوال گفت: نه می توان گفت اغراض سیاسی دخیل بوده و نه می توان گفت نبوده است چرا که هر جناحی برداشت و تفسیر خودش را دارد.
 
وی افزود: شورا آنچه وظیفه قانونی اش بوده است را انجام داده و تلاش می کنیم که شاعبه ای مبنی بر جناحی و سیاسی بودن تصمیمات شورا وجود نداشته باشد.
 
تجری خاطر نشان کرد: ما با اساس مدارک و مستندات مراجع چهار گانه و حتی بیشتر از آن تصمیم می گیریم. به طور مثال ممکن است در خصوص مدرک تحصیلی نامزدی، تردیدی وجود داشته باشد در این خصوص باید شورا از وزارت علوم هم استعلام بگیرد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انشاالله امسال هم همچون گذشته انتخابات پر شوری را در کشور تجربه خواهیم کرد.
 
در ادامه این نشست خبری محمودی شاهنشین گفت: همچنان روند بررسی رد صلاحیت شدگان ادامه دارد و قطعی نیست. اگر کسانی که رد صلاحیت شده اند اعتراضی دارند مطرح کنند تا در مورد آن رسیدگی شود. ما در شوراها چیزی تحت عنوان احراز و عدم احراز نداریم.
 
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: ما در شورا رد و تایید صلاحیت داریم، نظارت شورا کیفی است‌ همه افراد جامعه طبق قانون می توانند عضو شوراهای شهر و روستا باشند مگر اینکه شرایط مواد ۲۶ و ۲۹ را نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: طبق قانونی که داریم خود افراد رد شده باید اعتراض کنند و حتی وکلای آنها هم نمی توانند این کار برای آنها انجام دهند.
 
شاهنشین گفت: روز ۲۱ اردیبهشت تا پایان روز ۲۷ کاندیدها برای تبلیغات زمان دارند.
 
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه ۱۰ هزار صندوق در کشور به صورت الکترونیکی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت کشور و هیات های اجرایی در شهرها و روستاها، تا کنون ۱۴۵ شهر برگزاری انتخابات الکترونیکی در آنها قطعی شده است. از ۴۲ شهر تهران امروز ۱۸ شهر آن به طور قطعی انتخابات را به صورت الکترونیکی خواهند داشت.
 
وی گفت: این روش می تواند مزایای زیادی داشته باشد و بسیاری از مشکلات مثل بی سوادی، وجود اسامی مشترک، بد خطی و اینها را دیگر نخواهیم داشت.
 
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: رهبری تاکید دارند باید انتخابات شفاف برگزار شود و نتایج آن در اسرع وقت اعلام شود. بذا باید بتوانیم از تکنولوژی در این امر بهره بگیریم و این روش در راستای اجرای معنویات معظم له قرار دارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار