کد خبر: 847345
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:
در طول سه سال اجرای طرح تحول سلامت در استان اصفهان ۴۶۹ پایگاه سلامت و ۲۰۸ مرکز جامع سلامت ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های جامعه آمار تحقیق میزان سلامت افراد بالای ۳۰ سال استان، در بخش درصد شیوع پرفشاری خون ۲۵ در صد است و همچنین در بخش چربی خون در بانوان ۲۵ درصد و در آقایان ۲۲ درصد، دیابت قندی در بانوان ۱۱ درصد و در آقایان ۱۰ درصداست و از این بابت بیشترزنان اصفهانی ازچربی خون و دیابت قندی بالا رنج می برند.

محمد عموزاده خلیلی گفت:‌ آمارها نشان می‌دهد که پرفشاری خون در زنان اصفهانی ۲۵ درصد و دیابت قندی ۱۱ درصد است و این درحالیست که این آمار در مردها ۲۲ و ۱۰ درصد است.

وی بیان داشت: در طول سه سال اجرای طرح تحول سلامت در استان اصفهان ۴۶۹ پایگاه سلامت و ۲۰۸ مرکز جامع سلامت ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: چاقی مفرط در بانوان ۱۲ درصد و در آقایان ۱۰ درصد، بی‌تحرکی در بانوان اصفهانی ۹۵ درصد و در آقایان ۸۲ درصد است.

وی تصریح کرد: همچنین مصرف سیگار در بانوان دو درصد و در آقایان ۲۷ درصد است که این آمار بر اساس تحقیقات و آزمایش‌های پزشکی بر روی ۶۷ هزار ۸۰۰ نفر بالای ۳۰ سال در سه ماه گذشته صورت گرفته است.

عموزاده  با اشاره به نامگذاری ایام هفته گفت: شعار هفته سلامت «زندگی سالم با نشاط و امید» است که از روزهای این هفته به عناوین جمعه یکم اردیبهشت «تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی»، شنبه دوم اردیبهشت «غذای سالم، جامعه سالم»، یکشنبه سوم اردیبهشت «سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی»، دوشنبه چهارم اردیبهشت «طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی»، سه شنبه پنجم اردیبهشت «سلامت روان، نیاز همه و همیشه»، چهارشنبه ششم اردیبهشت «هنر و رسانه، سواد رسانه» و پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت «نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی»، نام‌گذاری شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر