کد خبر: 846818
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اعظم طالقاني در حالي كه به سختي و با واكر راه مي‌رفت، هفته گذشته براي ثبت‌نام به عنوان كانديداي رياست جمهوري به وزارت كشور رفت.
کبری آسوپار
نویسنده: کبری آسوپار 

اعظم طالقاني در حالي كه به سختي و با واكر راه مي‌رفت، هفته گذشته براي ثبت‌نام به عنوان كانديداي رياست جمهوري به وزارت كشور رفت. او گفت: آمده‌ام تا تكليف رجل سياسي و امكان رياست جمهوري زنان در ايران مشخص شود. در حالي كه او اگر مرد هم بود، رد صلاحيت مي‌شد. رئيس قوه مجريه بايد توانايي راه رفتن مستقل را كه داشته باشد، نه؟ موضوع مهم در اينجا «راه رفتن» است و نه «مرد بودن».
 
از سويي اعظم طالقاني سابقه كار اجرايي ندارد و طبيعي است صلاحيتش براي رياست اجرايي كشور رد شود. سابقه سياسي او هم نشان از نظراتي مي‌دهد كه طبيعتاً تأييد صلاحيت او را با مشكل جدي مواجه خواهد ساخت. بنابراين اگر قرار است تكليف «رجل سياسي» با كانديداتوري يك زن روشن شود، آن زن حتماً اعظم طالقاني نمي‌تواند باشد؛ چه آنكه او اگر به‌جاي «خانم» طالقاني، «آقاي» طالقاني هم بود، صلاحيتش رد مي‌شد.
 
ربط دادن رد صلاحيت به جنسيت، در مورد كسي كه مشكل جسمي ‌ دارد و سابقه كار اجرايي ندارد، براي من تصوير مناسبي است از همه‌ تقلاهاي اصلاح‌طلبان براي سياسي كاري به اسم دفاع از حقوق زنان. انديشه اصلاح‌طلبان ايران براي دفاع از حقوق زنان هميشه با واكر و به سختي جلو آمده است، چون بضاعت فكري‌شان محدود بوده است. وقتي هم به نتيجه نرسيده‌اند، فكر كرده‌اند طرف مقابل مقصر بوده است. در حالي كه كلاً مسير را اشتباه طي كرده‌اند.
به عنوان مثال، اصلاح‌طلبان كلي انرژي گذاشته‌اند كه زنان براي ديدن مسابقات مردان بايد بتوانند به ورزشگاه‌ها بروند. ‌طبيعي است كه حقوق زنان در ورزشگاه‌هاي زنانه و فضاهاي ورزشي‌اي است كه ندارند و نه تماشاي مسابقات مردان در استاديوم.
 
مثال‌ها زياد است؛ براي تأييد صلاحيت فلان خانم كشف حجاب كرده همه توان سياسي و رسانه‌اي‌شان را مي‌گذارند؛ شعار اشتغال زنان سر مي‌دهند، اما براي تأمين زندگي و ايجاد اشتغال هزاران زن بي سرپرست و بدسرپرست هيچ برنامه‌اي ندارند. همين روزها مدام سخن از رياست جمهوري زنان مي‌گويند، اما هيچ وقت فكر نمي‌كنند اين دوره‌هايي كه دولت را در دست داشته‌اند، يك زن در حد وزير هم نداشته و در مقام وزارت نگذاشته‌اند؛ پس ديگر ژست تعيين تكليف رجل سياسي‌شان براي چيست؟ چطور زني را براي وزارت هم تربيت نكرده‌اند، اما دنبال رياست جمهوري زنان هستند؟ شهيندخت مولاوردي، معاون امور زنان رياست جمهوري هم بدون آنكه عملاً كاري براي زنان كرده باشد، به تقدير توئيتري از اقدام اعظم طالقاني مي‌پردازد و مي‌نويسد: «مثل دوره‌هاي قبل جور ديگران را اين بار با عصا كشيد تا پيامي را به همگان خصوصاً مردان و مسئولان برساند كه زنان شايسته اين مملكت را هم ببينند.» مولاوردي معاون رئيس‌جمهوري است كه در هيئت وزيرانش يك زن هم حضور ندارد.
 
مثال‌ها زياد است و نمي‌شود همه را گفت، اما اصلاح‌طلبان در مسير دفاع از حقوق زنان هميشه با واكر راه رفته و تقصير را گردن زمين كج انداخته‌اند. اما كاش باور مي‌كردند زنان ابزار سياسي كاري‌هاي آنان نيستند.
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
lia
|
Germany
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
2
4
خانم محترم، بهتر بود قبل از نوشتن این مطلب، سابقه خانم اعظم طالقانی را بررسی می کردید، حداقل سری به ویکی پدیا می زدید. آنوقت شاید شرم می کردید از انتخاب این عنوان و نوشتن این مطلب. شما خود را مسلمان می دانید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
4
اگر شما رادیکالیون می توانستید زنان را با روبنده درون خانه نگاه میداشتید
زهرا ممتاز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
3
از یک خانم بعید است که اینگونه به یک زن شریف حمله کند . کبری خانم که امیدوارم واقعا کبری خانم باشید و نه یک شخص دیگر اعظم طالقانی زن بزرگی است و نمیدانم خودت که نه قلمت چگونه این سطور را نوشته است.
اگر این سایت ازاد اندیش است لطفا نظر من را منتشر نماید
هادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
2
2
خانم كبراي گرامي،
طولي نخواهد كشيد كه نظراتت به سرعت تغيير مي كند. فقط امروز كه هنوز كم تجربه اي و يك پله هم نگاهت به دوستان و دشمنانت عميق تر نشده، آنقدري تند نرو كه روزهايي كه واقعيت را ميفهمي شرمنده اين نوشته هايت باشي.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
1
بی شرمانه است اینکه به اعظم طالقانی با اون همه سابق اش ایطوری حمله بشه. اون هم چی، بختطر راه رفتن با واکر! مگه ما پیر نمیشیم؟ شاید ما ویلچر داشته باشیم، آیا باید به این خاطر مسخره بشیم؟
محمود هنرور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
2
1
متاسفم از اینکه خانم آسوپار هیچ شناختی از خانم طالقانی نداره درسته سنت قد نمیده(و هم سن نوه خان طالقانی هستی) اما سواد داری کتاب‌های تاریخ انقلاب رو بخونی . فکر کنم از نظر کبری خانم شخصی مثل احمدی نژاد که اقتصاد مملکت را در آستانه فروپاشی قرار داد مناسب برای ریاست جمهوری است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
2
مطلبتون جالب و موشکافانه بود
محمد
|
Germany
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
1
خانم آسوپار از شما بعیده کسی رو بخاطر نقص جسم مسخره کنی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار