کد خبر: 846524
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
به جرئت مي‌توان گفت كه رسول خادم وقتي با زحمت زياد و به سختي موفق شد به عضويت هيئت رئيسه اتحاديه جهاني كشتي درآيد، فكر چنين روزهايي را نمي‌كرد.
فريدون حسن
نویسنده: فريدون حسن
 
به جرئت مي‌توان گفت كه رسول خادم وقتي با زحمت زياد و به سختي موفق شد به عضويت هيئت رئيسه اتحاديه جهاني كشتي درآيد، فكر چنين روزهايي را نمي‌كرد. اين روزها رئيس فدراسيون كشتي ايران در جنگي علني با مافياي روس حاكم بر اتحاديه جهاني كشتي به تنهايي اعتراض مي‌كند و به تنهايي مقابل لالوويچ صرب به عنوان رئيس اتحاديه قرار مي‌گيرد. لالوويچي كه در برابر هر خواسته روس‌ها سر خم مي‌كند و كارش به جايي رسيده كه ديگر به صورت مداوم قوانين و شرايط كشتي دنيا را مطابق درخواست روس‌ها تغيير مي‌دهد.
كشتي ايران سال‌ها اسير انواع و اقسام غرض‌ورزي، ناداوري‌ها و حق‌خوري‌هاست، هرچند كه به اذعان دوست و دشمن كشتي ايران شناسنامه كشتي دنياست، اما وقتي پاي مصالح برخي قدرت‌ها به ميان آيد اعمال هرگونه حق‌خوري‌ در مورد كشتي ايران امري بديهي به نظر مي‌رسد. با اين حال بر اين باور بوديم كه اگر بتوانيم كرسي‌هاي مهم بين‌المللي كشتي در دنيا را به دست آوريم، آن وقت مي‌توانيم به راحتي از حقوق كشتي‌گيران ايران در دنيا دفاع كنيم.
 
رسول خادم، كشتي‌گير بزرگ سال‌هاي قبل و چهره مقبول و مشهور ورزش ايران بالاخره موفق به كسب اين عنوان شد. رئيس فدراسيون كشتي ايران بدون ترديد در اين هفت ماه (از شهريور‌ماه 95) تمام تلاش خود را انجام داده تا سمتي را كه به دست آورده به كار كشتي ايران بيايد و بتواند حق ورزشكاران كشور را بگيرد، ولي رسول خادم در اين مبارزه تنهاست و مافياي روس‌ها در كشتي دنيا اين اجازه را به او نمي‌دهد. اين روزها خادم حتماً به اين فكر مي‌كند كه چرا بايد در هيئت رئيسه‌اي عضو باشد كه تنها تأييدكننده منافع روس‌ها در اتحاديه جهاني كشتي است، ولاغير. جالب اينكه نفوذ روس‌ها به خصوص شخص رئيس فدراسيون اين كشور (مامياشويلي) بر اتحاديه جهاني كشتي اينقدر زياد است كه به جز ايران و رسول خادم صداي هيچ اعتراض‌ ديگري شنيده نمي‌شود. امريكايي‌ها كه مدت‌هاست از عرصه تصميم‌گيري و حتي قدرت‌نمايي در رقابت‌هاي بين‌المللي خارج شده‌اند و بقيه كشورهاي صاحب كشتي اروپايي و امريكايي نيز مانند تمام ادوار تاريخ كشتي حرفي براي گفتن ندارند. كشتي دنيا حال و روز خوبي ندارد و گويا اين مسئله تنها به چشم ايران و رئيس فدراسيون دلسوز آن مي‌آيد.
 
ادامه اين روند به طور حتم به ضرر كشتي تمام مي‌شود. ضرري كه متأسفانه بيشترين ضربه آن متوجه ايران خواهد بود. فراموش نكنيم كه تا پيش از المپيك 2016 ريو بحث حذف كشتي از المپيك داغ بود و حالا با قوانيني كه به خواست روس‌ها بر كشتي دنيا حاكم مي‌شود اين مسئله شايد پررنگ‌تر از قبل دنبال شود. دادن اختيارات بيش از حد به داوران براي اعمال سليقه در كنار تغيير مداوم قوانين و مقررات داوري، همچنين ارائه پيشنهاد وزن‌كشي در دو روز باعث شده تا كار براي رسول خادم و كشتي ايران سخت‌تر از هميشه باشد. رسول خادم فريادش را مي‌زند، درست برخلاف تمام آنهايي كه فقط در اتحاديه جهاني كشتي سكوت اختيار مي‌كنند و سر فرود مي‌آورند، ‌اما ما مي‌دانيم كه به‌رغم تمامي زحمت‌هاي رئيس پرتلاش فدراسيون كشتي كشورمان متحمل مي‌شود بايد باز هم متكي بر توانايي‌هاي كشتي‌گيران باتعصب و غيرتمندمان در مقابله با داوران و قوانين من‌درآوردي اتحاديه جهاني كشتي به رهبري فدراسيون كشتي روسيه باشيم.
نكته اينجاست كه بايد به رسول خادم دست مريزاد و آفرين گفت، به مردي كه براي احقاق حق ‌كشتي ايران از هيچ تلاش فروگذار نكرده و نمي‌كند، اما حتي اگر نتواند حريف لابي قدرتمند حاكم بر اتحاديه جهاني كشتي شود، كشتي ايران قدر حمايت‌ها و تلاش‌هاي او را مي‌داند.
 
كشتي ايران به‌طور حتم قدر زحمات خادم را درست مانند وقتي كه روي تشك مچ پاي قهرمانان روس و امريكايي را در اختيار مي‌گرفت و ايراني را شاد مي‌‌كرد، مي‌داند و اين را هم مي‌داند كه مردان پيروز كشتي ايران حتي با وجود تمام اين كارشكني‌ها و شرايط سخت‌تري كه شايد از اين پس با آن روبه‌رو باشند براي افتخارآفريني به نام ايران از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار