کد خبر: 846461
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
حسن رحیمی در جام جهانی کشتی آزاد

5 آزادکار و یک فرنگی کار شاخص ایران برای اینکه بتوانند طبق قانون جدید اتحادیه جهانی کشتی در بین 4 نفر نخست اوزان خود برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه قرار گیرند راهی جز حضور در رقابت های قهرمانی آسیا ندارند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی بار دیگر تغییراتی را در برخی قوانین خود به تصویب رساند که بر اساس یکی از این تغییرات کشتی گیران حاضر در مسابقات جهانی 2017 فرانسه برای آنکه بتوانند جزو 4 نفر نخست سید بندی اوزان مختلف قرار گیرند، نتایجشان در المپیک ریو،مسابقات جهانی 2 وزن غیرالمپیکی 2016 و رقابت های قهرمانی قاره ای 2017  مورد توجه قرار می‌گیرد.

4 نفر نخست سیدبندی در هر وزن این مزیت را دارند که تا مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی 2017 پاریس با یکدیگر روبرو نشوند بنابراین کار به مراتب راحت‌تری را نسبت به سایر کشتی‌گیران خواهند داشت.

بر همین اساس و با قانون جدید 3 آزاد کار ایران شامل حسن رحیمی، مصطفی حسین خانی و کمیل قاسمی با توجه به مدال‌هایشان در رقابت های المپیک یا جهانی در بین 4 نفر نخست اوزان خود قرار دارند و بهنام احسان‌پور در وزن 61  و علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم نیز به ترتیب در جایگاه پنجم و هفتم اوزان خود قرار دارند.با توجه به اینکه اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرده امتیاز رقابت های قهرمانی قاره ای در جایگاه کشتی‌گیران در بین 4 نفر نخست هر وزن لحاظ می شود تمامی این نفرات برای آنکه بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و یا ارتقا دهند باید برای ایران در رقابت های قهرمانی آسیا کشتی بگیرند.

اما در کشتی فرنگی تنها سعید عبدولی با توجه به مدال برنزی که در المپیک ریو گرفت در بین 4 نفر نخست قرار دارد و می‌تواند با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال جایگاه خود را حفظ کند.با توجه به اینکه عبدولی در دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو دعوت نشده باید دید آیا به این رقابت ها اعزام می‌شود یا خیر؟

البته قاسم رضایی نیز که در وزن 98 کیلوگرم در المپیک ریو به مدال برنز رسید نیز در بین 4 نفر نخست این وزن قرار دارد اما رضایی پس از المپیک در اردوهای تیم ملی حاضر نشد و اعلام کرده دیگر در این وزن کشتی نمی‌گیرد.

دیگر فرنگی کاران ایران هیچ کدام شانسی برای قرار گرفتن در بین 4 نفر نخست اوزان مختلف را ندارند و تفاوتی نمی‌کند که کادر فنی تیم ملی کدام یک از نفرات را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کند.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از تاریخ 20 تا 24 اردیبهشت سال جاری در هندوستان برگزار می شود.

همچنین رقابت های قهرمانی آفریقا 6 تا 10 اردیبهشت،قهرمانی اروپا 12 تا 17 اردیبهشت و قهرمانی پان‌آمریکن 15 تا 17 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

جایگاه آزاد و فرنگی کاران ایران در سیدبندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی به ترتیب زیر است:(محاسبه امتیاز حال حاضر کشتی گیران بر اساس نتایج المپیک 2016 و مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی به اضافه تعداد هر کشتی‌گیر هر وزن در مسابقات یاد شده است)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار