کد خبر: 845609
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مسعود ده‌نمکی در شبکه افق از رویکرد فرهادی در همراهی با ظلم جهانی و دل‌سوزاندن برای گورخواب‌های وطنی انتقاد کرد.
ده‌نمکي با اشاره به يادداشت فرهادي درباره گورخواب‌ها، رويکرد او را در قبال مسائل اجتماعي خنده‌دار خواند و گفت: «خنده‌دار است کسي با پول جريان سرمايه‌داري فيلم بسازد و براي جشنواره‌هاي خارجي ارسال کند و بعدش براي گورخواب‌ها پيام بفرستد. خنده‌دار است که با پول دختر پادشاه قطر فيلم بسازي و در برابر مسلمان‌کشي و مردم‌کشي سکوت بکني و در جاهايي که بايد به نفع آنها حرف بزني پز روشنفکري بگيري و در مصاحبه با روزنامه اسرائيلي بگويي که من از دولت‌ها قطع اميد کردم و به ملت‌ها فکر مي‌کنم.»
 
او در ادامه صحبت‌هايش خطاب به کارگردان «فروشنده» گفته است: «آقاي فرهادي، شما چطور گورخواب‌هاي مملکت خودت را مي‌بيني، اما وقتي پايت را آن‌طرف مي‌گذاري، مسلمان‌کشي و آدمکشي زير چرخ تانک‌ها را نمي‌بيني؟ چطور به جاي آن پيام دوپهلو درباره گورخواب‌ها، از بي‌عدالتي و ظلم در سطح جهان نمي‌گويي؟» ده‌نمکي در پايان رويکرد فرهادي در قبال مسائل مختلف را به جايگاه بين‌المللي اين کارگردان بی‌ربط ندانست: «چرا؟ چون اگر از ظلم در جهان بگويي آن وقت آنها تو را نمي‌خواهند.»
 
برخي با رد سخنان ده‌نمکي به اين اشاره کرده‌اند که اصغر فرهادي به جز يادداشتي که درباره گورخواب‌ها منتشر کرده بود، فعاليت‌هاي اجتماعي ديگري نيز داشته است که از جمله آنها مي‌توان به اهداي خون براي مردم غزه اشاره کرد. پیش از این و در سال 90 این دو کارگردان به واسطه همزمانی فیلم‌هایشان در اکران نوروزی مقابل هم قرار گرفته بودند. عده‌ای در فضای مجازی با ایجاد کمپین از مردم خواسته بودند تا «اخراجی‌های2‌» را تحریم کنند و به دیدن فیلم «جدایی نادر از سیمین» بروند. اقدامی که البته با شکست مواجه شد و فیلم «اخراجی‌های‌2» در گیشه با استقبال مخاطبان مواجه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار