کد خبر: 845516
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
لس آنجلس تايمز:
روزنامه امريكايي نوشت: بحران مالي كنوني در ايران و موضوع شماره يك و هميشگي اذهان بسياري از ساكنان تهران، به طور قابل توجهي در آستانه انتخابات رياست جمهوري بر اضطراب‌‌ها افزوده است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، روزنامه امريكايي «لس آنجلس تايمز» در يادداشتي با اشاره به كسادي بوتيك‌ها و آرايشگري‌ها در تهران و در ايام نزديك به عيد و بعد از آن و خلوتي نسبي مركز شهر در قياس با سال‌هاي قبل نوشت: معمولاً در هفته‌هاي پاياني سال و منتهي به نوروز مركز شهر تهران در نزديكي سفارتخانه‌هاي انگليس و آلمان شلوغ و پرتردد و مشتريان در مغازه‌ها درحال انتخاب كالا بودند اما در سال جاري خيابان‌هاي تهران به طور قابل توجهي آرا‌م‌تر شده و بنا برگزارش‌ها بوتيك‌ها و فروشگاه‌هاي معروف لوازم خانگي رونق بسيار كمتري را در تعطيلات نوروز داشتند.
«مهدي موسوي» جوان 27 ساله تهراني مشغول به كار در بوتيك پدرش درحالي كه بيكار ايستاده، مي‌گويد: «فروش ما در قياس با سال قبل دست‌كم 10 درصد كاهش داشته و در واقع در پنج سال گذشته به اين سو از فروش ما كم شده است.»
اين روزنامه نوشت: بحران مالي كنوني در ايران و موضوع شماره يك و هميشگي اذهان بسياري از ساكنان تهران، به طور قابل توجهي بر اضطراب‌‌ها در روزهاي منتهي به انتخابات ماه آينده رياست جمهوري افزوده است.
لس آنجلس تايمز در خاتمه نوشت: اين آزموني در نمايش حمايت رأي دهندگان از «حسن روحاني» رئيس‌جمهور اين كشور و تلاش وي جهت ثبات بخشيدن به اقتصاد ايران است.
بر اساس اين گزارش به دليل توزيع نامناسب ثروت و امكانات طي دهه‌هاي اخير ايران با پديده انباشت ثروت و امكانات در بين دهك‌هاي هشت، 9و 10(‌سه دهك ثروتمند در ايران‌) روبه‌رو هستيم، اين در حالي است كه اين دهك‌ها به رغم برخورداري از بيشترين ثروت در اقتصاد ايران اما كمترين ماليات را پرداخت مي‌كنند.
در مقابل حدود 50ميليون ايراني از ضعف مالي رنج مي‌برند و همين امر تقاضاي كالا و خدمات در جامعه را كاهش داده است و اين جمعيت به خريد كالاهاي ارزان تمايل دارند و همين امر فرصتي براي وارد‌كنندگان كالاهاي مصرفي و همچنين قاچاقچيان پديد آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار