کد خبر: 845500
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

نويسنده:محمدرضا هاديلو

با اينکه در ابتدا چنين به نظر مي رسيد که مي توان به وعده هاي انتخاباتي دلخوش کرد اما با گذشت زمان مردم فهميدند بايد به همان رفع زباله هاي روي زمين مانده و پرشدن چاله چوله هاي خيابانها و اتوبانها و اعتماد به سلامت مواد غذايي راضي باشند.

کم کم در کنار مطالبات مردمي، قول هايي نيز در سفرهاي استاني رييس جمهور و هيات دولت به نقاط مختلف کشور به مردم داده شد که ساختن ورزشگاه و درمانگاه و ساختن راه و ايجاد خطوط ريلي و بازارچه هاي مرزي و توجه و حمايت از راه اندازي سيستم آبياري مدرن و تضمين حمايت از کشاورزان جزو آنها بود. متاسفانه با عملي نشدن اين قول ها بذر بي اعتمادي در استانها پاشيده شد و حالا مردم نمي دانند اتفاقات و حرف هايي که طي روزهاي اخير از دولتمردان مي شنوند، قابل اعتماد است يا جنبه تبليغاتي و انتخاباتي دارد.

بر همين اساس و در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران، مردم اين استان، رفع معضل زباله، توجه به وضعیت راه ها، اشتغال و تولید را از مهمترین مطالبات خود مطرح کرده و اميدوارند حداقل گوشي براي شنيدن و عزيمي براي مرتفع کردن آنها وجود داشته باشد.

البته در خبرها آمده که قرار است رئیس‌جمهور در قالب سفری یک‌روزه به مازندران سفر کند و بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح و اجرایی کند اما معلوم نيست چرا با اين همه افتتاح دردي از تولید و اشتغال کم نمي شود.

هم اکنون و با در نظرگرفتن عدم دسترسی به‌موقع مسئولان، دوری مسافت شهرهای غرب استان تا مرکز، توریستی بودن منطقه غرب مازندران، پتانسیل بالای نیروهای متخصص و متعهد، وجود ادارات کل در این منطقه، مهم‌ترین خواسته مردم غرب مازندران توجه دولت به نيازهاي اين منطقه است.

البته کشاورزان اين استان هم مي گويند که مازندران بیش از ۴۲ درصد نیاز برنج کشور را تأمین می کندو لازم است دولت برای حمایت از آنها نسبت به خرید تضمینی برنج پر محصول اقدام کند.

بهر حال مازندران همانند یک کلان‌شهر بزرگ است که باید ملی نگریسته شود و مسائلی مانند زباله، وضعیت راه‌ها، تکمیل سد هراز

و درعین‌حال توجه به حوزه ریلی و تکمیل مترو تهران – آمل از نيازهاي ضروری آن است.

در حالی رئیس‌جمهور برای دومین بار در دولت یازدهم به مازندران سفر می‌کند که در سفر مهرماه سال ۹۴ دولت به مازندران ۴۵ طرح عمده بااعتبار ۹۹۱ میلیارد تومان برای استان مازندران در نظر گرفته شد و علاوه بر آن اجرای چندین پروژه بزرگ درزمینهٔ راه‌های ارتباطی استان با دیگر استان‌ها و نیز راه‌ها و جاده‌های داخلی استان را موردتوجه قرارداد و طبق اعلام رئیس دولت، بزرگراه تهران به شمال با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید و ۳۰۳ میلیارد تومان برای راه‌های استان در نظر گرفته‌شده بود. اختصاص ۲۰۹ میلیارد تومان برای اجرای هشت طرح اساسی درزمینهٔ مدیریت منابع آب استان، اجرای هشت طرح عمده در حوزه بهداشت و درمان بااعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان، ۶ طرح عمده در حوزه عمران شهری بااعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان و طرح‌هایی درزمینهٔ کشاورزی گلخانه‌ای و دو طرح عمده در حوزه صنعت و معدن ازجمله برنامه‌های دولت برای توسعه استان مازندران بوده که بايد ديد چند درصد آنها به نتيجه رسيده و چه قول هاي ديگري به آنها اضافه خواهد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار