کد خبر: 844934
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
معاون سلامت کمیته امداد استان سمنان خبرداد:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از توزیع مواد غذایی به ارزش بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال در بین یک هزار و ۹۳۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه طی یک‌سال اخیر در استان سمنان خبرداد.
علی عرب،با بیان اینکه تنها 7درصد کودکان مبتلا به‌سوء‌تغذیه سمنان تحت‌پوشش‌اند اظهار کرد: سال گذشته سبدهای غذایی برای قریب 2000کودک مبتلا به سوء تغذیه این استان توزیع شد .
وی ادامه داد: برنامه حمایتی توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه با مشارکت کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی با هدف رفع سوء تغذیه کودکان در حال اجرا است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) استان سمنان با بیان اینکه حفظ سلامت نیازمندان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در سال ۹۵ ، ۲۳ هزار و ۹۰۰ سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در بازه سنی 6 ماه تا پنج سال توزیع شده است.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات و بیماری های کودکان ناشی از سوء تغذیه است، افزود: سال گذشته، سبد غذایی در نظر گرفته شده برای استفاده یک هزار و ۹۳۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان با اعتباری  بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خریداری و بین نیازمندان توزیع شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان اضافه کرد: کودکان مبتلا به سوء تغذیه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی، معرفی و این نهاد پس از بررسی های لازم با تأیید نیازمندی خانواده، بین هر یک از این افراد، هر ماه سبد غذایی به ارزش ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان توزیع می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر از مجموع یک هزار و ۹۳۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان، ۷۱۴ نفر در شهرها و یک هزار و ۲۱۹ نفر در روستاها زندگی می‌کنند که تنها هفت درصد از این نفرات، تحت پوشش کمیته امداد هستند.
عرب با بیان اینکه هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از مزایای آن، باید طی دو دوره 6 ماهه، تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی، محرز شود، تصریح کرد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و با معرفی مراکز بهداشت کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند جایگزین آنها خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر