کد خبر: 843729
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
المانیتور خبر داد:
برخی از نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای آماده‌سازی مصوبه دوحزبی تحریم‌های ایران، قبل از برگزاری بزرگترین کنفرانس لابی صهیونیستی (آیپک) تلاش می‌کنند.
جوان آنلاین: قانونگذاران کلیدی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال رقابت برای آماده کردن مصوبه دوحزبی تحریم‌های ایران، قبل از برگزاری بزرگترین کنفرانس لابی صهیونیستی (آیپک) در روز 26 مارس است.

الیوت انگل، عضو دموکرات پانل امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته گفته بود: «ما هنوز مشغول مذاکره در خصوص این طرح هستیم».

این در حالی است که در سنا، دموکرات‌ها هنوز نتوانسته‌اند در مورد یک نسخه واحد که بتواند حمایت باب کروکر، رئیس کمیته روابط خارجی را جلب کند، به توافق برسند. سناتور بن کاردین، دموکرات ارشد حاضر در کمیته مرتبط با آیپک اصرار دارد که هر گونه طرح تحریمی باید از توافق هسته‌ای حفاظت کند، در حالی که رابرت منندز، همکار تندروتر وی معتقد است که وی آماده اعطای امتیازات لازم برای به نتیجه رسیدن توافق بر سر این طرح است.

کاردین در این باره گفت، وی در تلاش برای تنظیم یک طرح قوی است که با برجام همخوانی داشته باشد. وی گفت، یکی از موضوعات باقی‌مانده مورد اختلاف این است که دولت دونالد ترامپ و دولت‌های آینده تا چه‌میزانی اختیار برای مستثنی کردن تحریم‌های مصوب کنگره داشته باشند.

کاردین گفت: «حرف آخر را کنگره خواهد زد، اما شما باید به رئیس جمهور از نظر امنیت ملی قابلیت انعطاف پذیری بدهید».

به‌گفته یک مقام آگاه، انتظار می‌رود طرح سنا، در بردارنده تحریم‌های غیرهسته‌ای باشد که شامل توافق سال گذشته انجام‌شده بین کروکر و منندز است.

از جمله انتظار می‌رود تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی ایران در این طرح گنجانده شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار