کد خبر: 843678
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
در حین خانه تکانی‌های قبل از عید، دید و بازدیدهای نوروزی و رفتن به مسافرت، زمان کافی برای تهیه غذا در نظر بگیرید تا مبتلا به انواع بیماری‌ها نشوید.
باشگاه خبرنگاران: کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف سوسیس و کالباس و به طو کلی غذاهای فرآوری شده برای سلامت بدن بسیار مضر است و می‌تواند علاوه بر چاقی و ابتلای فرد به بیماری دیابت باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده به میزان ۲۰ درصد شود.
 
گفتنی است، کارشناسان اعتقاد دارند سوسیس و کالباس و فرآورده‌های گوشتی آماده حاوی مقادیر بالایی از انواع مواد نگهدارنده و بویژه نیترات‌ها هستند که می‌تواند باعث تشکیل سلول‌های سرطانی در روده شود.
 
کارشناسان مضر بودن مواد غذایی گوشتی فرآوری شده را به اندازه سیگار خطرناک می‌دانند و هشدار می‌دهند که افراد از مصرف این مواد خودداری کنند.
 
علت تمایل افراد به این خوراکی‌ها طعم ادویه، نمک و چربی موجود در آن است، همچنین خوراک‌های پخته شده با سوسیس و کالباس سریع آماده می‌شود و این باعث می‌شود افراد به آن‌ها علاقه‌مند شوند.
 
یکی از زمان‌هایی که افراد بیشترین میزان مصرف سوسیس و کالباس را دارند تعطیلات نوروز است، زیرا در این ایام خانم‌های خانه‌دار وقت کافی برای پخت غذا ندارند.
 
علاوه بر سوسیس و کالباس سایر خوراکی‌های گوشتی آماده که در آن‌ها نمک به میزان زیاد وجود دارد و یا دودی یا خشک شده‌اند نیز برای سلامت بدن مضر هستند و می‌توانند باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها شوند.
 
از جمله سایر بیماری‌ها که در اثر مصرف مواد غذایی فرآوری شده ایجاد می‌شود، می‌توان به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی - عروقی، بیماری انسدادی مزمن ریوی، سرطان روده و معده اشاره کرد.
 
کارشناسان همچنین هشدار می‌دهند که ماده شیمیایی نیتروسامین که در اثر پخته شدن گوشت در حرارت بالا و یا گوشت کبابی و تنوری دراین ماده غذایی ایجاد می‌شود می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده در افراد شود.
 
وجود مواد غذایی نگهدارنده در سوسیس و کالباس برای جلوگیری از فساد و رشد میکروب و باکتری‌ها است، اما این مواد باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید در روده و بروز انواع بیماری‌ها دربدن انسان می‌شود.
 
کارشناسان برای جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف توصیه می‌کنند افراد حتماٌ آب آشامیدنی سالم مصرف کنند، سیگار استعمال نکنند و مواد غذایی شور و ترش مصرف نکنند تا همیشه سلامت بمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار