کد خبر: 843669
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
همزمان با ميلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) در مشهد مقدس
مديركل روابط عمومي و امور رسانه آستان قدس رضوي از افتتاح رواق حضرت زهرا(س) همزمان با ولادت دخت نبي اكرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.
محمدامين توكلي‌زاده گفت: به منظور تأمين فضاهاي مسقف زيرسطحي براي رفاه زائران گرامي، پروژه رواق حضرت فاطمه زهرا(س) با زيربناي 7 هزار و 200 مترمربع در سال 1387 آغاز شد و با تأكيد توليت معزز آستان قدس رضوي بر تسريع انجام اين پروژه و تلاش مهندسان سازمان عمران و توسعه حريم حضرت رضا(ع) در روز ميلاد حضرت زهرا(س) افتتاح خواهد شد. وي ادامه داد: امكانات رفاهي و خدماتي بسياري در اين رواق براي زائران گرامي درنظر گرفته شده است كه از آن جمله مي‌توان به تعبيه وضوخانه، آسانسور، پله برقي و ايجاد راه‎ ارتباطي با رواق شيخ حرعاملي اشاره كرد. توكلي زاده تأكيد كرد: با نظر توليت معزز آستان قدس رضوي، اين رواق مخصوص خواهران خواهد بود و همه خدمات اعم از كفشداري، نظافت و. . . توسط نيروهاي افتخاري خواهر به زائران گرامي ارائه خواهد شد.
  
افتتاح مهمانسراي جديد امام رضا(ع)
همچنين مدير كل روابط عمومي و امور رسانه‌هاي آستان قدس رضوي از افتتاح مهمانسراي جديد حضرت با بهره‌گيري از تازه‌ترين فناوري روز و با ظرفيت پذيرايي از 3 هزار و 500 نفر همزمان با ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد. توكلي‌زاده گفت: مهمانسراي جديد حضرت با بهره‌گيري از امكانات مدرن و تكنولوژي روز دنيا در پنج طبقه جهت تبرك زوار از غذاي متبرك حضرت به زودي بهره‌برداري مي‌شود، اين در حالي است كه ظرفيت مهمانسراي قديمي حدود هزارو  600 نفر بوده است.
 
وي با اشاره به برخي مشكلاتي كه مهمانسراي قديمي حضرت جهت خدمت‌رساني به زائران بر سر راه داشت، خاطرنشان كرد: وجود مهمانسرا در قلب حرم مطهر رضوي مشكلاتي را به همراه داشت كه از آن جمله مي‌توان به واقع شدن در مسير اصلي تردد زائران و ايجاد آشفتگي در مسير ورودي به صحن‌هاي آزادي و انقلاب، عدم دسترسي بخش آشپزخانه و انبارها به رينگ زيرگذر و بالاجبار تردد ماشين‌آلات سنگين در صحن و سراي رضوي و نزديك بودن مهمانسرا به اماكن متبركه و استشمام بوي غذا در صحن‌ و رواق‌هاي حرم مطهر اشاره كرد. توكلي زاده با بيان اينكه محدوديت‌هاي موجود در ساختمان‌هاي اطراف و نزديكي به بخش زيارتي، امكان توسعه مجدد مهمانسراي قديمي را ناممكن كرده بود، عنوان كرد: قديمي بودن بنا، امكانات و تجهيزات مهمانسراي قديمي موجب دشواري در خدمت‌رساني به زائراين شده بود كه همه اين موارد در نهايت آستان قدس رضوي را به اين جمع‌بندي رساند كه بايد فضاي مهمانسرا از قلب حرم مطهر به اطراف آن منتقل شود.
 
وي اضافه كرد: در همين راستا احداث مهمانسراي جديد حضرت با ظرفيتي 3 هزار و 500 نفر در پنج طبقه و مجهز به امكانات مدرن و روز دنيا در مجاورت با جداره‌هاي مجموعه حرم مطهر حضرت رضا(ع) در سال 92 آغاز شد و با همت و تلاش مضاعف امكان بهره‌برداري از آن در سال 95 فراهم آمد. مديركل روابط عمومي و امور رسانه‌هاي آستان قدس رضوي با اشاره به امكانات و تجهيزات مدرن مهمانسراي جديد حضرت، ابراز داشت: سردخانه‌اي مدرن، آشپزخانه‌اي بسيار مجهز و كم‌نظير، تأسيساتي پيشرفته همراه با تكنولوژي روز دنيا و فضايي زيبا با معماري اصيل اسلامي- ايراني از ويژگي‌هاي مهمانسراي جديد حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع) است كه جهت پذيرايي از مهمانان امام جود و كرم، در سال 96 مورد استفاده و بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار