کد خبر: 843535
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
سخنگوي قوه قضائيه:
مسئولان نظام در هر كجا و هر مقامي كه هستند نبايد گمان كنند كه پيگيري‌هاي شما (خبرنگاران) فقط يك يا دو هفته است. بايد موضوعاتي همچون حقوق‌هاي نجومي تا انتها پيگيري شود.
حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در نشست دوستانه با اصحاب رسانه ضمن تبريك سال نو گفت: خبرنگاران اگر مي‌خواهند در راه خود موفق باشند بايد هواي نفس خود را كنترل كنند. يكي از مسائل ديگري كه بايد به آن توجه كنيد، دسيسه‌هاي شيطان است كه قسم خورده كه انسان را از راه به‌در كند و از همه طرف بر انسان هجمه بياورد و فقط يك دسته از بندگان خاص خداوند هستند كه از او مصون هستند. سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به اهميت كار خبرنگاران در جامعه گفت: شما خبرنگاران مي‌توانيد در جامعه هم مفيد و هم مضر باشيد. مي‌توانيد موجب آرامش جامعه باشيد و مفاسد را افشا كنيد و هم بازدارنده آنها باشيد و حتي در صورت بروز مفاسد در جهت برخورد با آنها نيز مي‌توانيد مؤثر باشيد.
 
به سبب كار شما اطمينان در جامعه تقويت مي‌شود. همچنين اعمال و رفتار شما مي‌تواند باعث اختلاف و ناهنجاري در جامعه بشود و آن را دامن بزند. اژه‌اي با مخاطب قرار دادن خبرنگاران گفت: اخباري كه شما به دست مي‌آوريد و بعد آن را منعكس مي‌كنيد خوب است كه هدفمند باشد. وي خاطرنشان كرد: غير از هدفمند بودن يك موضوع ديگر كه بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است كه سؤال‌هايي كه مي‌كنيد و مسائلي را كه پيگيري مي‌كنيد تا انتهاي كار پيگير باشيد و بعد از يك مدت آن را رها نكنيد. اگر مسائلي را كه پيگيري مي‌كنيد مقطعي باشد و بعد از يك مدت آنها را رها كنيد نفعي براي جامعه ندارد. شما موضوعات و مسائل زيادي را دنبال مي‌كنيد، در نتيجه اين كار شما بايد جامعه متوجه بشود كه نتيجه رسيدگي‌هاي شما چه شد و چه نتيجه‌اي به دست آمد. وي ادامه داد: خود مسئولان نظام در هر كجا و هر مقامي كه هستند نبايد گمان كنند كه پيگيري‌هاي شما فقط يك هفته يا دو هفته است، به طور مثال اگر مي‌خواهند مسئله قاچاق يا حقوق‌هاي نجومي را پيگيري كنيد اين موضوع را تا به انتها و نه فقط از يك فرد، يك شخص و يك نهاد پيگيري كنيد بلكه از همه مسئولان پيگير آن باشيد تا نتيجه كار شما مشخص باشد. به گونه‌اي رفتار نكنيد كه افراد فكر كنند بعد از دو هفته رسيدگي‌ها به كنار مي‌رود و آنها دوباره مي‌توانند به مانند سابق فعاليت كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار