کد خبر: 843437
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
مدیر گردشگری منطقه آزاد ارس از صرف هزینه 5.5 میلیاردتومانی تعریض جاده جلفا - نوردوز برای رفع پیچ‌های خطرناک خبر داد و گفت: منطقه آزاد ارس پایلوت زیست محیطی مناطق آزاد کشور به شمار می‌رود.

مهدی عباسی گفت: منطقه آزاد ارس یک منطقه محلی نیست بلکه رویکردی ملی و بین‌المللی دارد و با همین رویکرد نیز به استقبال تبریز 2018 می‌رود و با ارائه بسته‌های تبلیغاتی اقدامات اجرایی خود را در این خصوص آغاز کرده‌ایم و به زودی شعار مخصوص ارس در ارتباط با تبریز 2018 را رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: منطقه آزاد ارس پایلوت زیست محیطی مناطق آزاد کشور به شمار می‌رود و در سال جاری به توزیع کیسه‌های زباله تجدیدپذیر در منطقه پرداختیم و در سال جدید هم این روند را ادامه می‌دهیم؛ ضمن اینکه به مقوله نهادینه‌سازی فرهنگ پذیرش گردشگر نیز توجه جدی داریم.

عباسی تصریح کرد: در راستای رفع کمبود سرویس‌های بهداشتی در طول سه سال گذشته در ضلع غربی جلفا 96 سرویس بهداشتی و در ضلع شرقی نیز 124 سرویس بهداشتی احداث کردیم و برای آسفالت مسیر غرب از جلفا تا کلیسا 5 میلیارد تومان و در ضلع شرقی نیز 2 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته برای مرمت ابنای تاریخی 7 میلیارد تومان اعتبار هزینه کردیم.

عباسی با بیان اینکه در سال جاری تنها اکوموزه روستایی شمال غرب کشور را در روستای گلفرج ایجاد کردیم، افزود: موزه سنت استپانوس را نیز در سال جاری به بهره برداری رساندیم که این کلیسا بیشترین آمار بلیط فروشی مراکز تاریخی و فرهنگی استان را به خود اختصاص داده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری پارک آبی منطقه آزاد ارس را 54 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه در پروسه احداث دو ساله قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار