کد خبر: 843265
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
آژیر خطر در زمینه منابع‌طبیعی زنجان به صدا در آمده است و امروز با یک مشکل اساسی در زمینه حفظ منابع‌طبیعی روبه‌رو هستیم و آن تخریب منابع‌طبیعی توسط مردم است که هنوز هم با توجه به تبلیغاتی که در این زمینه انجام می‌شود، دست به تخریب آن مي زنند.

حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با عنوان کردن مطالب فوق گفت: از سال ۹۴ آژیر خطر با رسیدن سطح دریاچهارومیه به ۴۰ سانتی متری و خشکسالی فجیع به صدا در آمد

امام جمعه زنجان از نبود برنامه ریزی درست و عمل نکردن به موقع وعده ها برای مقابله با پدیده ریز گرد هادر خوزستان انتقاد کرد و افزود: حل این مشکل با یک جلسه یا دو جلسه برطرفنخواهد شد که باید از ریشه با این جواد مقابله کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه آب و تخریب خاک در کشور وزنجان ادامه داد: باید توجه ویژه به بحث توسعه و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و آبخیزی شود. دربحث استحصال آب که ۷ درصد مربوط به آب شرب و ۹۳ درصددر ارتباط با کشاورزی است که استفاده بهینه از آن به عمل نمی آید.

وی به نبود اهرم های بازدارنده مناسب برای مجازات متخلفان تخریب خاک و درختان و آب درکشور اشاره کرد و گفت: در استان زنجان ترویج و آگاهی سازی بیش از گذشته باید صورت گیرد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار