کد خبر: 842618
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
ائمه جمعه استان تهديد به تعطيلي نمازهاي جمعه در هفته آينده كردند
حوزه‌هاي خراسان جنوبي در اعتراض به سخنان استاندار و نيز برگزاري رقص مختلط در شام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله عليها در تعطيلي و تحصن اعتراضي به سر مي‌برند.
حوزه‌هاي خراسان جنوبي در اعتراض به سخنان استاندار و نيز برگزاري رقص مختلط در شام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله عليها در تعطيلي و تحصن اعتراضي به سر مي‌برند.
ديروز در خراسان جنوبي نمازهاي جمعه در سطح استان در پرداختن به يك موضوع مشترك بودند: «تحصن در مدرسه سفيران هدايت» و البته امامان جمعه به دليل حضور در اين تحصن، نماز جمعه را به ائمه جمعه موقت سپرده بودند و البته اعلام هم شد كه در صورت بركنار نشدن استاندار نمازهاي جمعه هفته آينده در كل استان تعطيل خواهد شد. هم اكنون حوزه‌هاي علميه استان در تعطيلي اعتراضي است و متحصنين مي‌گويند تا بركناري استاندار به تحصن ادامه خواهند داد.  ادامه يافتن يك تحصن تا روز سوم پاي ائمه جماعات خراسان جنوبي و حتي توليت آستان قدس رضوي را هم به ماجرا باز كرد؛ تحصني كه با حضور علما و طلاب و مردم چند روزي است كه در مدرسه علميه سفيران هدايت بيرجند در حال برگزاري است و متحصنين خواهان بركناري استاندار خراسان جنوبي هستند. دليل اين درخواست سخنان خارج از شئون استاندار در مورد رقص مردان و زنان است.

اعتراضات در خراسان جنوبي بحث امروز و ديروز نيست؛ اما اين بار و پس از عذرخواهي نكردن استاندار و سكوت وزارت كشور و ساير مقامات دولتي كه موجب اعتراض بزرگان و طلاب و مردم و نمايندگان استان شد، اعتراضات شكل جدي‌تري به خود گرفته و تحصن ادامه داري را شكل داده است. اواخر بهمن ماه گذشته بود كه استاندار خراسان جنوبي سخنان تعجب برانگيزي را طي يك سخنراني بر زبان آورد: «در برخي عروسي‌ها در استان خراسان جنوبي آقايان مي‌رقصند؛ خانم‌ها مي‌رقصند، اماكني هم وجود دارد كه خيلي به اسلام و مسلمين لطمه وارد نمي‌شود.» گرچه بعداً تكذيبيه‌اي بر اين سخنان استاندار جنوبي توسط وزارت كشور منتشر شد، اما به نام تكذيبيه بود و در واقع تكرار همان سخنان به نحوي ديگر. بعد از اين سخنان، برگزاري يك تور كويرنوردي مختلط كه در شام شهادت به رقص مختلط منجر شد، اعتراضات را به اوج رساند. حالا متحصنين فقط با بركناري استاندار راضي خواهند شد.
   
تماس توليت آستان قدس
آيت‌الله رئيسي، توليت آستان قدس رضوي و نماينده مردم خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري در تماس تلفني با ائمه جمعه و روحانيت استان اعلام كرد: با وزير كشور در اين خصوص صحبت و خواسته شده دغدغه مردم مومن انقلابي خراسان جنوبي و نماينده ولي فقيه در استان بايد بررسي و به آن توجه شود.
    
تماس تلفني آيت‌الله وحيد خراساني
حجت‌الاسلام والمسلمين صدرالدين عارفي، مدير حوزه علميه سفيران هدايت بيرجند گفت: طي تماس تلفني با دفتر آيت‌الله وحيد خراساني، اين مرجع تقليد خطاب به تحصن كنندگان خراسان جنوبي فرمودند ثابت قدم باشيد؛ با رئيس‌جمهور صحبت مي‌كنم.
  
اعلام آمادگي حوزه‌هاي علميه براي حمايت از تحصن
طي تماس تلفني آيت‌الله سيدمصباح عاملي، مدير حوزه علميه خراسان با سخنگوي متحصنين خراسان جنوبي آمادگي حوزه‌هاي علميه كشور براي حمايت از تحصن اعلام شد. تحصن علما و ائمه جمعه خراسان جنوبي درواكنش به سكوت سه هفته‌اي وزارت كشور مقابل سخنان هنجارشكنانه استاندار از بامداد چهارشنبه آغاز شده و متحصنين اعلام كرده‌اند تا بركناري استاندار ضمن تعطيلي حوزه‌ها تحصن ادامه خواهد داشت.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
دفترایت الله وحیدخراسانی به شدت خبر حمایت ایشان ا زتحصن کنندگان درخراسان جنوبی راتکذیب کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار