کد خبر: 842191
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
استاندارسیستان وبلوچستان از تدوین اولین سند توسعه شیلات کشور در سیستان و بلوچستان با زمینه سازی برای ایجاد 750 هزار شغل در کشور خبر داد .

علی اوسط هاشمی با بيان اينکه توسعه صیادی را در سواحل مکران در دستور کار قرار داده‌ایم افزود:: 900 لنج صیادی در استان وجود دارد و تا شاخ آفریقا امکان صیادی برای صیادان استان فراهم است.

هاشمی گفت: در سال جاری حدود 560 تا 570 تن میگو از این استان صادر شده و در تلاشیم تا مزارع پرورش ماهی و میگو را در استان توسعه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان افزود: کارگروهی برای توسعه سواحل مکران با مشارکت دو استاندار سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مشارکت 9 وزیر تشکیل شده و مصوبات آن در حد مصوبه هیات دولت محسوب می شود.

هاشمي خاطرنشان کرد: این منطقه به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور نامگذاری شده که در نتیجه آن 6 مجوز ایجاد واحد پتروشیمی دریافت شده و در پی آن کارگاه‌ها تجهیز شده و عملیات اجرایی ساخت این واحدها آغاز شده است.

وي ادامه داد: علاوه بر آن سه مجوز برای ساخت فولاد سازی به ظرفیت مجموع یک میلیون و 600 هزار تن دریافت شده است.

استاندار افزود: درصددیم منطقه ویژه اقتصادی را در سیستان احیا کنیم تا از ظرفیتهای کشورهای همسایه برای صادرات محصولاتمان استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار