کد خبر: 841634
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: تعداد کانون های فرهنگی مساجد در استان از سال گذشته با افزایش 17 کانون به 239 کانون رسید.
حجت الاسلام محمدرضا حدادیان  در نشست خبری به مناسبت هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان، افزود: از 239 کانون فرهنگی مساجد در استان سمنان ٨٧ کانون روستایی و بقیه شهری است.
وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای ثابت و غیرثابت این کانون ها از ١٤ هزار نفر در سال 94 به ١٦ هزار نفر در سال 95 افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد کانون های مساجد استان سمنان 222 کانون بود و اکنون ٢٦ کانون نیز در گروه کانون های ویژه شامل کانون های تخصصی و دانشگاهی و ١٢ کانون با تمرکز در زمینه های نماز، فناوری اطلاعات، مهدویت، حجاب و عفاف، مشاوره و ولایت فعالیت دارند.
حدادیان با بیان این که ٨٣ کانون مساجد استان سمنان دارای کتابخانه است، یادآورشد: از این تعداد ٦٠ کانون شهری و ٢٣ کانون روستایی دارای کتابخانه مخزن دار است و ٧٧ کتابخانه باز نیز در این کانون ها وجود دارد.
وی یادآورشد: ١٥ خانه نور که به صورت ویژه به امور قرآنی می پردازد زیر نظر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان فعال است.
دبیر و مسوول نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان به 100 عنوان برنامه مختلف ویژه هجدهم اسفند سالروز تاسیس این کانون در استان اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و برگزاری نشست هیات نظارت با حضور ایشان، تجلیل از کانون های برتر استان، دورهمی اعضای کانون ها و برگزاری برنامه های شاد و متنوع از جمله این برنامه ها است.
در این نشست محمدرضا سوقندی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان نیز حضور داشت.
هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است که سال ١٣٧١ بر اساس مصوبه ٣٠٢ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج‌ و اشاعه‌ فرهنگ‌ و معارف‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی(ص) و مقابله‌ اصولی‌ و منطقی‌ با تهاجم‌ فرهنگی‌ ایجاد شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار