کد خبر: 841402
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
لاریجانی در صحن علنی مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مصوبه مجلس در ماده 38 لایحه برنامه ششم به این معنا نیست که مدیران حتماً این حقوق را دریافت کنند بلکه به معنای تعیین سقف برای حقوق مدیران است که این میزان حدود 14 میلیون است.

جوان آنلاين: علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (14 اسفند 95)، گفت: در مورد بحث‌هایی که برخی در جامعه در مورد مصوبه مجلس در اصلاح قانون برنامه مطرح کردند و مطالبی که بعضاً نادرست، ناصحیح و با ادبیات ناصحیح‌تر مطرح شد لازم می‌دانم که توضیحاتی را ارائه کنم.

وی افزود: ماده 38 لایحه برنامه ششم که مجلس آن را به تصویب رساند این است که مجموع پرداختی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوبه 86/7/8 و ماده 35 این قانون حداکثر دو برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قانون پرداخت کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این به این معناست که به خاطر بحثی که در مورد حقوق مقامات به عنوان حقوق نجومی در کشور مطرح شده بود کسانی که در کمیسیون برنامه حضور داشتند می‌خواستند سقفی را برای این حقوق تعیین کنند و این به این معنا نیست که مقامات حتماً این حقوق را دریافت کنند که سقف این میزان حدود 14 میلیون است.

لاریجانی اظهار داشت: اینکه مقامات و مدیران حداقل چه حقوقی را دریافت می‌کنند ممکن است تغییر کند و ممکن است برحسب سال بین 10 تا 14 میلیون تغییر داشته باشد. 

وی افزود: مبنای کار این ماده کنترل حقوق مدیران بود که جلوی حقوق‌های نجومی گرفته شود و فلسفه‌ای که مجلس دنبال می‌کرد این بود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این ماده تبصره‌ای داشت که این تبصره هم درست بود و آن این بود که ممکن بود بعضی از کارکنان تخصصی و افرادی که در مناطق محروم اعم از پزشک، جراح و کسانی که به عنوان مثال در خارک کار می‌کنند تا 60 درصد حقوقشان به میزان تعیین شده اضافه شود و این یعنی اینکه اگر پزشکی به عنوان مثال در خاش عمل جراحی انجام داد علاوه بر حقوق تعیین شده 60 درصد نیز اضافه می‌تواند حقوق دریافت کند و این 60 درصد در مورد حقوق مقامات صدق نمی‌کند. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس در تعیین سقف حقوق مقامات کار ضابطه‌مندی انجام داد و میزان آن را مشخص کرد و بعد برای موارد استثناء آن هم با تقاضای رئیس قوه یا معاون رئیس جمهور و یا وزیر برای مواردی که کار ویژه می‌کنند و باید از تخصص آنها استفاده شود این میزان حقوق تا 60 درصد افزایش پیدا کند. 

وی افزود: شورای نگهبان به این مصوبه مجلس ایراد گرفت، نظام‌های مدیریتی طبق سیاست‌های کلی با این مصوبه اشکال پیدا می‌کند. ایراد شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق با حضور نماینده این شورا مورد بررسی قرار گرفت و شورای نگهبان پیشنهاد داد که اگر کلمه مدیران نیز به این ماده اضافه شود ایراد شورا اصلاح می‌شود و دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و مجلس به خاطر رفع ایراد شورای نگهبان این موضوع را تصویب کرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این به معنای این نیست که صدر ماده که اصل ماده 38 است و مقامات هستند را تغییر می‌دهند این مربوط به همان تبصره است که موارد استثنایی که در مناطق مختلف کار می‌کنند و تخصصی هستند می‌توانند این حقوق را دریافت کنند و نه مقامات. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: مگر بحث حقوق‌های نجومی مربوط به یک پزشک و یا یک مهندسی بود که به عنوان مثال در خارک کار کند یا مربوط به مدیران بود. ما مدیران را محدود کردیم.

وی افزود: این تبصره تخصیص به صدر ماده ندارد، این تبصره فقط می‌گوید اگر مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی مناطق مرزی و محروم باشند با تقاضای رئیس قوه یا وزرای مربوطه می‌توانند تا 60 درصد بیشتر حقوق دریافت کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چرا در جامعه به خلاف می‌گویند مجلس حقوق‌های نجومی را قانونی کرد، خودتان می‌دانید که این دروغ است. مجلس حقوق‌های نجومی مربوط به مقامات را فیکس کرد که از آن بالاتر نرود. تمام جار و جنجالی که در کشور بود برای این بود که می‌گفتند مدیران 50 تا 60 میلیون حقوق دریافت می‌کنند و ما در این ماده مصوب کردیم که 10 میلیون دریافت کنند.

لاریجانی با بیان اینکه نکته بعد این است که شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت، خاطرنشان کرد: جالب است که بعضی از تشکل‌هایی که به تازگی هم به وجود آمده و فضای انتخابات نیز در کشور حاکم است با یک بیان بی‌ادبانه نسبت به مجلس حرف‌های نادرست زدند و جالب اینجاست که رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم (حمیدرضا حاجی‌بابایی) که خود جزو مؤسسین این تشکیلات است به من گفت که شورای نگهبان واژه مدیریتی باید به این ماده اضافه شود.

وی افزود: اگر با واژه مدیریتی در این ماده مشکل دارید چرا نمی‌گویید شورای نگهبان که گفته واژه مدیریتی به ماده اضافه شود عامل این امر بوده، که از نظر من چندان مهم نیست چرا که این واژه مدیریتی تخصیص به مقامات نمی‌زند، چرا به شورای نگهبان حرفی نمی‌زنید، چرا که می‌ترسید حتماً صلاحیت‌تان را رد کنند، چرا به مجلس توهین می‌کنید، مجلس حرفش روشن است و موضوع غیرعلنی نیست. 

رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس از موضع انقلابی‌اش دغدغه داشت و در تأیید فرمایشات مقام معظم رهبری حقوق مقامات را محدود کند، زمانی که بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد من به آقای رئیس جمهور گفتم که به وزرا ابلاغ کند که بیشتر از 10 میلیون نباید حقوق دریافت کنند و نظر ما الان هم همین است. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: مقامات کشور باید حقوق محدود دریافت کنند اگر به یک مدیر تخصصی یا یک فرد متخصص در مناطق محروم لازم بود کمکی شود این مورد استثناء است و برای اداره کشور این کار انجام می‌شود و مصوبه اخیر مجلس در بحث حقوق‌ها شامل حال مقامات نمی‌شود. 

وی، افزود: اگر مقصود از جار و جنجال‌های اخیر بحث‌های انتخاباتی است خلافی در آن گفته نشود و با ادبیات درست در مورد مجلس صحبت کنید. مگر امام نگفت مجلس در رأس امور است. این آقایانی که می‌گویند قانون‌مدار و طرفدار ولایت فقیه هستند چرا در مورد جایگاهی که امام و رهبری در موردش این گونه صحبت کرده‌اند حرف خلافی را مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: من مهم نمی‌دانم که در کشور از این حرف‌ها زده شود اما بی‌جهت اعتماد مردم را تخریب نکنید، مجلس کار درستی انجام داد و حقوق مدیران را محدود کرد. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: نگویید حقوق تعیین شده 24 میلیون است، چرا خلاف می‌گویید، میزان تعیین شده 10 میلیون است، ما گفته‌ایم که مقامات بیش از این نمی‌توانند بگیرند. چرا خلاف می‌گویید.

وی افزود: اگر شورای نگهبان هم این ایراد را گرفته و شما نیز ایرادی دارید ایرادتان را به شورای نگهبان بگویید. جار و جنجال راه انداختن در کشور هم به ضرر مردم است و این اظهارات خلاف واقعیت است و مجلس هم زبان دارد و حرف خواهد زد و این گونه نیست که شما چیز خلافی را بگویید و به خاطر انتخابات کسی چیزی به شما نگوید. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، اظهار داشت: بعضی از آقایانی که این حرف‌ها را زدند من نمی‌خواهم نام ببرم. اینها در مجلس سابقه دارند و دریافتی‌های آنها از مجلس وجود دارد. آنقدر جانماز آب نکشند و من می‌دانم که چه طوری بودند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
باید قبول کرد دیدگاه های متفاوتی در جامعه وجود دارد . مانند افکار ضد امریکائی شدید و افکار وطن پرستی و شیفتگان امریکا و افراد مذهبی شدید و افرادی با عقیده ازادی در زندگی .
برای این که کشور دچار شکست نشود انسجام هر بیشتر مردم لازم و اجباری است . چون استکبار هر تفرقه ای را می تواند به راحتی تبدیل به یک فاجعه کند .
لذا برای نجات کشور باید جاسوسان و خائنین دزد و شیفتگان امریکا را کنار گذاشت . چون این عده باور غلطی دارند که از همه زرنگ تر هستند و حق زندگی اشرافی را دارند . لذا تن به هر خیانت و جنایتی می دهند .
ملت وطن پرست از مذهبی شدید تا معتقد زندگی ازاد بخاطر نجات کشور باید دست از دخالت در زندگی خصوصی هم بردارند و کشور را فدای باور های خود نکنند .
اگر کشور دوباره به زیر سلطه استکبار برود زنان نه فقط بی حجاب خواهند شد . مسائل بسیار بد تری هم بوجود خواهد امد .
اختلاف بین حقوق ها باید باشد . چون رقابت برای زندگی بهتر از راه های درست کاملا لازم است .تا کشور را پیش ببرد . مثلا مدیری که تولید سود میلیاردی کند ایا اشکال دارد صد میلیون حقوق بگیرد ؟ اما مدیری که ضرر را با سند سازی سود جلوه می دهد حق دارد حتی صد هزار تومان حقوق دریافت کند؟
مشکل کشور اکنون نفوذ افراد جاسوس و اشراف در بافت حکومت و وجود باور های مختلف است که همه این اختلافات می تواند مورد بهربرداری خطرناک استکبار واقع شود . مانند زمان جنگ جهانی دوم که در ایران انگلیسی ها ارباب ها را فریب دادند تا خرم های همدیگر را اتش زدند وکشور دچار قعطی شدید شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
عذر بدتر از گناه جناب لریجانی برای پوشش ضعف مصوبه در قوانینی که قبلا تصویب کرده بودید هم اینگونه توجیحات وجود داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
کدام متخصص کدام مدیریت تخصصی جناب آقای لاریجانی بنده فوق لیسانس مهندسی عمران هستم دارای سابقه مدیریت در بخش دولتی و غیر دولتی و دارای صلاحیتهای قانونی لیکن اکنون یکی را جایگزین اینجانب کرده اند که از رشته های علوم انسانی است در حالی که دستگاهی که در آن خدمت می کنیم دستگاهی فنی و تخصصی است . چه می گویید شما . واقعا به دنبال جذب متخصصین هستید یا به اسم آنها و به کام نورچشمی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
کدام متخصص کدام مدیریت تخصصی جناب آقای لاریجانی بنده فوق لیسانس مهندسی عمران هستم دارای سابقه مدیریت در بخش دولتی و غیر دولتی و دارای صلاحیتهای قانونی لیکن اکنون یکی را جایگزین اینجانب کرده اند که از رشته های علوم انسانی است در حالی که دستگاهی که در آن خدمت می کنیم دستگاهی فنی و تخصصی است . چه می گویید شما . واقعا به دنبال جذب متخصصین هستید یا به اسم آنها و به کام نورچشمی ها
هاشمی از بنارویه فارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
سلام آقای لاریجانی
مگه حقوقهای نجومی قانونی نکردید خب مگه مدیران زن و بچه هایشان از آسمون آوردند ولی کارگران و کارمندان زن وبچه شون از پشت کوه آوردن
مثل تصویب کردن برجام که در بیست دقیقه بتصویب رسوندی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
پاراگراف اخر مقاله خیلی شباهت به بگم بگم های رئیس جمهور قبلی است!! دنیا چقدر کوچک است
این جهان کوه است وفعل ما ندا
سوی ما اید ندا ها را صدا
واقعا متاسفیم برای سیاست مردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
بازهم صد رحمت به بگم بگم های رئیس جمهورقبلی ،اگر ایشان این سخنان ر ا انجام می داد صدبرابراین دولت ودولت اصلاحات وسازندگی کارمفید وارزشی انجام داد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
متاسفم از اینکه شما اقای لاریجانی "با
قراردادن تبصره در مصوبه بقول خودتان دست رئیس قوه و وزرای انرا باز گذاشتید"که به نام متخصصین مناطق محروم"مدیران باصطلاح متخصص کاخ نشینان کشور را با دریافتی های نجومی "پرو پیمان کنید."انوقت مدعی هستید که مصوبه با ادبیات ناصحیح مطرح شده ست؟ جلل الخالق.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار