کد خبر: 841180
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
در حاشیه اجلاس اکو
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ تهران با هرگونه نقض تمامیت ارضی کشورهای منطقه به ویژه در سوریه و عراق مخالف است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر امروز چهارشنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان (اکو) در اسلام آباد، در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در منطقه را رو به گسترش دانست و اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه مناسبات فی‌مابین به نفع دو ملت و صلح و ثبات کل منطقه خواهد بود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران دو کشور می‌توانند همکاری‌های خوبی در زمینه انجام پروژه‌های مشترک با یکدیگر داشته باشند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی و زمینه‌های مناسب همکاری ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، و روابط مالی و بانکی خاطرنشان کرد: اجلاس کمیسیون‌های مشترک ایران و ترکیه که سال آینده در تهران برگزار می‌شود، می‌تواند تحولات مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور، رقم بزند.

روحانی با اشاره به فرصت‌ها و توانمندی‌های ایران و ترکیه برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف، بر تلاش در راستای گسترش روابط دو جانبه و منطقه ای تهران آنکارا تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه با همسایگان را از اصول سیاست خارجی ایران دانست و افزود: کمک به ثبات منطقه یکی از محورهای مهم همکاری‌های دو کشور به شمار آمده و حل سیاسی مشکلات و اختلافات می‌تواند در نهایت به ثبات و امنیت منطقه منجر شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم هدف اصلی در مواجهه با مسائل منطقه است، چرا که تروریست‌ها دشمن اسلام، منطقه و بشریت هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه اصرار داشته و با هرگونه نقض تمامیت ارضی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق مخالف است.

روحانی با تأکید بر اینکه اختلاف میان کشورهای منطقه به نفع هیچ‌ کسی نیست، افزود: معتقدیم در یمن باید کشتار مردم متوقف، آتش‌بس فوری انجام شده و مسائل این کشور با گفتگوهای یمنی یمنی حل و فصل شود.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌و‌گو و احترام متقابل برای حل اختلافات استقبال می‌کند، گفت: باید تلاش کنیم تا جنگ و خونریزی و مداخله قدرت‌های خارجی در منطقه هر چه زودتر متوقف شود.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این دیدار مناسبات دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ترکیه برای نهایی کردن قرارداد تجارت ترجیحی با ایران اهتمام داشته و متعهدیم که هدف 30 میلیارد دلاری در روابط اقتصادی با ایران را محقق کنیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به ضرورت همکاری‌های مشترک بخش‌های خصوصی دو کشور، افزود: توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها به نفع دو ملت خواهد بود.

اردوغان با اشاره به اینکه سیاست اصلی ترکیه بر گسترش مناسبات با ایران است، گفت: باید در راستای رشد هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک با پول ملی تلاش کنیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهوری کشورمان، بر ضرورت همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل مسائل منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

روسای جمهور دو کشور همچنین با اشاره به اهمیت سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و روابط کشورهای عضو این سازمان تاکید کردند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
1
اردوغان عامل اسراييل در همه سازمانهاي هاي منطقه اي است وبايد از وارد كردن تركيه در مذاكرات صلح در مورد سوريه اجتناب كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
درپاکستان ، طرزملاقات ونوع نشستن ونگاه کردن ودست قفل کردن حسن روحانی نماینده ملت بزرگ ایران درمقابل اردوغان خونخوارملت های منطقه که دست هارا راحت روی دسته های صندلی گذاشته بود،انعکاس اقتدارملتی انقلابی مثل ایران نبود حاصل دیپلماسی ضعیف ومنفعل، روحیه منفعل وسرخورده وشرمسار می آورد فیلم این دیداررادوباره ببینید
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
اقای روحانی "بیان یک مطلب مهم به رئیس
کشور ترکیه"که ایران با نقض تمامیت ارضی
سوریه وعراق مخالف ست"با لبخند چه معنائی دارد؟ ایا؟ او مطالب شما را جدی دریافت کرد؟قیافه جدی اردوغان را دیدید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار