کد خبر: 841169
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد دریافت مالیات باید مبتنی بر اطلاعات نظام بانکی گمرک دارایی‌ها و اموال و املاک مردم باشد.

جوان آنلاین: علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در دهمین همایش مالی و مالیاتی گفت: مهمترین پروژه در ساختار اقتصاد ایران اصلاح نظام مالیاتی است که از سالهای گذشته شروع شده طرح جامع مالیاتی است.

وی گفت: اخذ مالیات باید مبتنی بر اطلاعات نظام بانکی گمرک دارایی ها و اموال و املاک مردم باشد.

طیب‌نیا با اشاره به مقاومت‌هایی که در روند خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بنده شخصاً بسیار گله‌مند هستم و مقاومت‌ها بسیار زیاد است، مقامات محلی و ملی مقاومت‌هایی در برابر خصوصی‌سازی دارند. 

وی با تأکید بر اینکه برابر این مقاومت‌ها ایستاده‌ایم، یادآور شد: هر روز با نامه‌ای مواجهیم که امضاهای متعدد داشته و تهدید استیضاح و سؤال می‌شویم. 

وزیر اقتصاد با اشاره به نگرانی‌هایی که نسبت به ورشکستگی‌های برخی شرکت‌های دولتی وجود دارد، عنوان کرد: اینکه در دولت‌های گذشته چه اتفاقاتی رخ داده، اطلاعی ندارم، اما ارزیابی‌های از خصوصی‌سازی‌های واقعی انجام شده نشان می‌دهد، عموماً موفق بوده و شاخص‌ها ارتقاء یافته است. اگر کسی درباره خصوصی‌سازی ایرادی دارد، راه منطقی آن سؤال کردن است و اگر تصور می‌کند، یک اتفاق انحرافی رخ داده، مرجع و هیأت داوری برای شرکت‌ها تعیین شده است. 

طیب‌نیا با اشاره به اینکه فردی بدون اطلاع از جزئیات، صرفاً اشکال وارد می‌کند که چرا این شرکت را به دوست من واگذار نکردید و شروع به معرکه‌گیری می‌کند، درست نیست. 

وی به نتایج حاصل از واگذاری‌های شرکت‌ها در چنین روندی اشاره کرد یادآور شد: چه کسی بیکار شده است، نگران هستم که شاید در آینده بیکار شوند، چه کسی تحریک و تهییج می‌کند و داد و بیداد کرده و می‌گویند اگر نشود، خودم را آتش می‌زنم. 

طیب‌نیا تأکید کرد: حتی برای واگذاری شرکت ها در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مخالفت‌هایی وجود دارد و از آنهایی که مخالفند دلایل‌شان را بپرسید. متأسفانه تفکر دولتی در مغز مدیران ما نهفته است. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: شرکت دولتی یعنی اینکه منبع تولید رانت باشد و سفرهای خارجی داشته باشند و بتوانند حقوق‌های نجومی گرفته و افراد مورد نظر خود را استخدام کنند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
واگذاری به بخش خصوصی به این شکل که الان دراطرافمان میبینیم فاتحه همه چیز خواندن است !باز صد رحمت به شکل دولتی اش که بالاخره شاید دیوان محاسبات وبازرسی نظارت دست وپا شکسته ای داشته باشند ولی واگذاری به شکل فعلی فقط رفع مسئولیت است وبس ،!واگذاری به بخش خصوصی یعنی گله ء بی صاحب واقعا"مصیبتی بسیار بالاتر از دولتی بودن دامنگیر کارکنان ومردم ونظام میشود !شما را به خدا ابتدابنای کار را محکم بچینید وبرنامه ریزی کنیدوکلیه جوانب کاررا بسنجید ونظارت کافی داشته باشید بعد به فکرواگذاری باشید .انصافا"کی بررسی کرده که انچه به بخش خصوصی واگذار شده به چه روزی افتاده ؟
وردزبان علمای علم اقتصاد شده بخش خصوصی ولی از همین موضوع هم قصد رفع مسئولیت دارن ،درهمین موضوع کجای کارتان درسته که بخش خصوصیتان درست باشه ؟همه را به حساب مخالفت نگذارید شمارابخدا اول اونطرف را درست کنید بعد خودتون را هم به بخش خصوصی واگذار کنید شاید خدا به مردم رحم کرد واز دست شلختگی وبی برنامگی های دولت مردان خلاص شدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.چه نظارتی روی بخش خصوصی هست ؟کی مسئولیت قبول میکنه که مسئولیت بخواد.
واگذار کنید ولی درست واگذار کنید همه جوانب کارراببینید بعد واگذار کنید که هم مردم راحت بشن هم ذخیره های نظام از نوع اقای حسینی کم بشن .بی عرضگی و کج دستان را حمایت کردن خود را به گردن دولتی بودن نیندازید اگه کسی بخواد میتونه اونجا هم کم کاریهای بخش خصوصی راهم بپوشنه !اونوقت میخوای دوباره به بخش خصوصی تر واگذار کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چارچوب کار را درست ببینید ونظارت قاطع ورسیدگی بی چون چرا به شکایتهای مردم رادرست ببینید وبعد واگذار کنید .هرجا کم میارید به حساب دولتی بودن نگذارید شمارابخدا .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
چه كسي بايد جلوي اين همه خلاف رادر شركتهاي دولتي را بگيرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
افرین به این وزیر درستکار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
سازمانهای دولتی ملک خصوصی برای به کارگیری افرادفامیل ورفیق وهم گروه ورآی جمع کن های نمایندگان مجلس ورئساومعاون هاومدیرکل سازمانهای دولتی مثل دانشگاه علوم پزشکی شده تاچه رسدبه شرکت های دولتی که لقمه راحت تری می باشدآیااین انتصاب های نان وآب دارکثیف بعضی هاتاچه وقت بایدادامه پیداکندومعیاربرای انتخاب مدیربراساس پاکی وراستی وتقوی تغییرکند
جمشید رفیقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
خداوکیلی،چه چیز شرکت های دولتی رانت نیست؟استخدامش،مخارجش،حقوق هایش،امکاناتش،و....؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار