کد خبر: 839885
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز خبرداد
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: این استان برای مشارکت و سرمایه گذاری با کشورچین در زمینه تولید انواع محصولات و کالاها آمادگی دارد.

بیتا بیات در نشست مشترک با هیات تجاری چین افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی 2 کشور ایران و چین، امکان همکاری ها در زمینه توسعه محصولات غذایی حلال فراهم است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون تولید کنندگان ایرانی توانسته اند محصولات حلال را با کیفیت بالا به بازارهای هدف صادر نمایند ، ما آمادگی داریم تا در تجارت بین المللی حلال تحت برندهای ملی و بین المللی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم.

 بیات در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به صنعت قطعه سازی خودرو در البرز اظهار کرد: بالغ بر یک ششم صنایع قطعه سازی خودرو دراستان البرز مستقر است و ما علاقه مند به مشارکت و سرمایه گذاری با کشورچین دراین زمینه هستیم.

 نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت نساجی و پوشاک دارای توانمندی ها و ظرفیت بالایی است.

 وی با اشاره به اینکه در استان البرز 196 واحد نساجی ، پوشاک و چرم مستقر است،افزود: با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه از مشارکت سرمایه گذاران خارجی به ویژه کشور چین نیز استقبال می کنیم.

  بیات با اشاره به روابط دیرینه 2 کشور ایران وچین در عرصه های مختلف بر لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی و توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر کشور چین جز بازارهای هدف کالاهای ایران در زمینه های مختلف از جمله فرش ، پسته و مواد غذایی می باشد.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه سرزمین ایران از نظر تنوع گیاهی به خصوص از منظر گیاهان دارویی، جایگاه منحصر به فردی در جغرافیای گیاهی جهان دارد،افزود: بر اساس نظر گیاه‌شناسان و پژوهشگران علوم مرتبط منابع طبیعی، تعداد گونه‌های گیاهی ایران در حدود 8000 گونه است .

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: تحقیقات دانش‌پژوهان کشور نشان داده است که از این تعداد بیش از دو هزارو 500 گونه دارای خواص دارویی، پزشکی، عطری، ادویه‌ای، آرایشی و بهداشتی، رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده هستند.

وی اضافه کرد: ما علاقمند هستیم در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه داروهای گیاهی با کشور چین م همکاری داشته باشیم.

بیات تاکید کرد: فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای اتخاذ قراردادهای با خطوط هوایی چین برای انتقال کالاهای تجاری کارگو اعلام آمادگی دارد.

 وی افزود: همچنین استقرار گمرک فرودگاه پیام نه تنها برای استان البرز بلکه برای صادرات و واردات با سایرکشورها می تواند به عنوان یکی از مهمترین ابزار برای رونق اقتصادی مطرح شود.

 وی در پایان مشکلات بانکی، ویزا برای تجار ایرانی و همچنین پایین بودن کیفیت برخی از محصولات چینی را از جمله موانع توسعه تجارت با این کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم به منظور رسیدن به سطح مبادلات مطلوب فی مابین دولت ایران و چین این موانع مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار