کد خبر: 839810
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
سردار خضرایی:
همایش ملی «موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری» امروز سهَ‌شنبه در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.
در این مراسم که دانشجویان گردشگری نیز حضور داشتند،سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت گفت:ما به این نتیجه رسیدیم که همزمان با حضور فیزیکی افراد در محیط باغ موزه دفاع مقدس  می‌توانیم اقداماتی فراتر از موزه انجام بدهیم به گونه‌ای که پژوهشگران حوزه دفاع مقدس بتوانند از امکانات فراهم شده در باغ موزه دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی خود بهره ببرند.

وی گفت: معتقدیم ترویج فرهنگ دفاع مقدس با نشر امکان پیدا خواهد کرد و اگر می‌خواهیم اخلاق و رفتار دوران دفاع مقدس را به جامعه منتقل کنیم باید آثار به شکل علمی و پژوهشی منتشر شود.

سردار خضرایی ادامه داد:متاسفانه با وجود تقدیم 200 هزار شهید،آنطور که باید معارف دفاع مقدس شناساند نشده و باغ موزه دفاع مقدس با برگزاری این همایش می‌خواهد به وظیفه خود در راستای آگاهی دادن به مردم از وقایع و معارف دفاع مقدس عمل کند.

وی یادآور شد:امروز کشورهایی که خودشان عامل آغاز بزرگترین جنگ‌ها بودند موزه‌هایی ساخته‌اند که با جعل حماسه ‌ها به مردم خود تلقین می‌کنند کارهای بزرگی انجام داده‌اند این درحالی است که کشور ما در یک جنگ تحمیلی نابرابر هشت ساله به معنای واقعی حماسه آفرید بنابراین ما نیازی به حماسه‌سازی نداریم بلکه باید با استفاده از ابزارهای موجود این وقایع را به مردم کشورمان و دنیا روایت کنیم. در واقع ما باید مقتل هشت سال دفاع مقدس را بنویسیم.

«همایش ملی موزه های دفاع مقدس و گردشگری»با  برگزاری کارگاه های «کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی» ، « پتانسیل های گردشگری دفاع مقدس» و «آشنایی با میراث دفاعی» و 3 پنل های تخصصی و با حضور اساتید ، پژوهشگران ، فعالان و دانشجویان حوزه گردشگری و دفاع مقدس در مرکز همایش های بین المللی باغ موزه دفاع مقدس برگزار در حال برگزاری است و در پایان از 10 مقاله برتر تقدیر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار