کد خبر: 837946
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
معاون بهداشتی علوم پزشکی اردبیل:
معاون امور بهداشتی علوم پزشکی اردبیل گفت: علت اصلی مرگ و میر در استان بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،صادق حضرتی در جلسه بررسی طرح مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در اردبیل اظهار داشت: طرح مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر و پایش جامعه با هدف بررسی میزان ریسک‌پذیری ابتلا به این بیماری‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم مشکلات ابتلا به این بیماری‌ها را ریشه‌یابی کرده و بیشترین عوامل مرگ‌ و میر را در این استان بررسی کنیم.

وی افزود: متاسفانه دلیل اصلی مرگ و میر در استان اردبیل بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته شده و سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد که امیدواریم بتوانیم با پایش عوامل مرگ و میر گامهای اساسی در راستای کاهش بیماری‌های غیرواگیر در استان برداریم و این آمار را تا حد امکان کاهش دهیم.

 معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل گفت:  از دیگر عوامل مرگ و میر غیرواگیر در استان می‌توان به انواع سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های متابولیک اشاره کرد که متاسفانه بسیاری از افراد منطقه با این بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

حضرتی بیان کرد: هر  پایگاه سلامت برای دو هزار و 500 نفر جمعیت استان با هدف بررسی وضعیت بهداشتی جامعه ایجاد شده که به طور حتم می‌تواند نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود و برای خدمات‌رسانی بهتر 360 نفر کاشناس تغذیه نیز به شبکه بهداشتی افزوده شده است، چرا که تغذیه نامناسب یکی از دلایل اصلی برای ابتلا به انواع بیماری‌هاست.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در پایگاه‌های سلامت ارائه می‌شود، می‌توان به محاسبه و اندازه‌گیری فاکتورهای مختلف برای کنترل وضعیت کلی سلامت جسمانی و ارائه کارتهای مراقبتی بر اساس میزان ریسک ابتلا به بیماری اشاره کرد که به طور مداوم توسط کارشناسان بررسی می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر