کد خبر: 835255
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
تعيين تكليف هيئت امنا این هفته صورت می‌گیرد
رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد اعلام كرد، اين هفته طي جلسه‌اي و با مشورت اعضاي هيئت امنا، رئيس هيئت امنا مشخص خواهند شد و دو نفر از اعضاي هيئت مؤسس كه فوت كردند براي آنها جايگزين تعيين مي‌شود.
علي اكبر ولايتي در نشست خبري با تأكيد بر اينكه تكليف رئيس هيئت امنا تا هفته آينده مشخص مي‌شود، اظهار كرد: تا هفته آينده در جلسه‌اي با مشورت اعضاي هيئت امنا، رئيس هيئت امنا مشخص خواهد شد و دو نفر از اعضاي هيئت مؤسس كه فوت كردند براي آنها جايگزين تعيين مي‌شود.
ولايتي با اشاره به اينكه تمامي كارهاي مالي و محاسباتي در دانشگاه آزاد از جمله مراكز، واحدها، استان‌ها و شهرستان‌ها بايد شفاف و نقطه ابهامي در اين زمينه وجود نداشته باشد، افزود: ما هيچ هزينه‌اي به جز آنچه در آموزش و پژوهش و اساتيد و كاركنان و كساني كه در امور تأسيسات كار مي‌كنند، در دانشگاه آزاد نداريم.

وي عنوان كرد: رئيس هيئت مؤسس دانشگاه‌ آزاد اسلامي بر ضرورت شفاف‌سازي مالي در دانشگاه آزاد تأكيد كرد و گفت: دانشگاه آزاد هيچ هزينه‌اي جز هزينه‌هاي پژوهشي، آموزشي و خدماتي ندارد، بنابراين بايد از لحاظ مالي وضعيت اين دانشگاه شفاف شود.
رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد ملك شخصي هيچ فردي نيست، بلكه متعلق به ملت ايران است، بنابراين سعي مي‌كنيم تمامي اهداف و سياست‌هاي خود را در جهت ارتقاي اين دانشگاه به كار ببريم.
وي با اشاره به نقش و فعاليت‌هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در تأسيس دانشگاه گفت: ايشان اساسي‌ترين نقش را در تأسيس و پيشرفت اين دانشگاه ايفا كردند. اميد اين بود كه حضرت آيت الله هاشمي سال‌هاي طولاني بتوانند خدماتي را كه در حوزه‌هاي مختلف به خصوص عرصه علم و فرهنگ ايفا كرده بودند، ادامه دهند. اميدواريم ما قدردان زحمات ايشان و ساير افرادي باشيم كه براي رشد و پيشرفت دانشگاه آزاد تلاش كرده‌اند.

وي افزود: امروزه ما با صندلي‌هاي خالي در دانشگاه‌هاي كشور و دانشگاه آزاد مواجه هستيم و بايد به سمتي حركت كنيم تا كساني كه طالب آموزش و تحصيل هستند بدون هيچ محدوديتي بتوانند در اين عرصه قدم بگذارند. شرايط در جامعه ما به گونه‌اي است كه هر كسي با هر شغلي كه دارد و با هر  زحمت و مرارتي كه هزينه‌هاي زندگي خود را تأمين مي‌كند، اما مايل است  فرزندان خود تحصيلات عالي داشته باشند.
ولايتي با بيان اين مطلب كه چنين نگرشي در كشورهاي ديگر وجود ندارد و به همين دليل دانشگاه آزاد با اين هدف تأسيس شد كه بتواند عرصه را براي علم آموزي و دانش‌خواهي ايرانيان فراهم كند، گفت: مقام معظم رهبري نيز به دليل عنايتي كه براي دانشگاه آزاد به طور خاص و دانش‌آموزان به طور عام دارند، حكم رياست هيئت مؤسس اين دانشگاه را به بنده داده‌اند، كه نشان از حكمت، حساسيت و افق ديد خاص ايشان در خصوص دانشگاه آزاد و پيشرفت اين دانشگاه دارد. در واقع من اطلاعي از اين حكم رهبري نداشتم، اما بعد از اينكه به من ابلاغ شد و با توجه به اينكه من مطيع فرامين ايشان هستم، اين مسئوليت را برعهده گرفتم.
رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد خاطر نشان كرد: اميدوارم همچنان كه همه دانشگاه‌هاي صاحبنام دنيا نظير دانشگاه كمبريج و هاروارد كه غير دولتي هستند، اين دانشگاه نيز بتواند همانند اين دانشگاه‌های شناخته شده در عرصه علم و دانش جهاني شناخته شود.
وي بيان كرد: زماني كه آيت الله هاشمي در قيد حيات بودند، وقت و فرصت زيادي براي دانشگاه آزاد مي‌گذاشتند و علت اينكه در فاصله نزديكي از فوت ايشان حكم انتصاب جانشيني وي در دانشگاه آزاد اسلامي از سوي رهبري صادر شد، به اين دليل بود كه رهبري نمي‌خواستند خللي و وقفه‌اي در مسير حركت و پيشرفت اين دانشگاه ايجاد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار