کد خبر: 834376
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
رئيس اتاق اصناف ايران در جمع كسبه حادثه‌ديده ساختمان پلاسكو:
رئيس اتاق اصناف ايران با تأكيد بر اينكه ساماندهي صنوف آسيب‌ديده ساختمان پلاسكو و بازگشت به كار آنان در اولويت كاري اتاق اصناف ايران است، گفت: چهار نقطه براي راه‌اندازي كسب وكار واحدهاي صنفي پلاسكو در نظر گرفته شده و به زودي درباره چگونگي ساخت ساختمان پلاسكو، نشست مشتركي با بنياد مستضعفان برگزار و درباره آن تصميم‌گيري مي‌شود.
آنچه در حادثه آتش‌سوزي ساختمان پلاسكو بيش از هر چيز حائز اهميت است، بيمه نبودن تعداد زيادي از كارگران به ويژه كارگران واحد‌هاي توليدي است كه آمار دقيقي از تعداد آنها در دست نيست و از همه مهم‌تر اعلام شماره حساب از سوي اتاق اصناف است، براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي و حمايت آسيب‌ديدگان...
اكنون اين سؤال مطرح است، مگر دولت رديف بودجه‌اي براي مقابله با حوادث غيرمترقبه ندارد كه اتاق اصناف به دنبال كمك‌هاي مردمي است؟ و براساس كدام آمار مي‌شود اين كمك‌هاي مردمي را به كارگراني كه بيمه نيستند، رساند؟

همچنين طي دو روز گذشته موجي از وعده و وعيد‌هاي مسئولان از وزير كار گرفته تا رئيس كل بانك مركزي در خصوص حمايت از كارگران و كسبه منتشر شده كه تا زمان اجراي آن و رسيدن تسهيلات بانكي به دست توليدكنندگان و كسبه زمان زيادي باقي است، به طوري كه هر چه از زمان وقوع حادثه مي‌گذرد، ابعاد جديدي از ضعف دستگاه‌هاي نظارتي به ويژه وزارت رفاه در پيگيري بيمه كارگران و پلمب واحد‌هاي غيرايمن و غيراستاندارد و از همه مهم‌تر نقش مالك پلاسكو، بنياد مستضعفان آشكار مي‌شود كه بايد در زمان مناسب از سوي دستگاه‌هاي مربوطه پيگيري شود اما نكته قابل تأمل حضور رئيس‌جمهور و وزراي دولت است كه پا به ميدان گذاشتند و حتي در حد وعده و وعيد نيز به دنبال ايجاد دلگرمي آسيب‌ديدگان حادثه هستند. روز گذشته نيز رئيس اتاق اصناف در جلسه‌اي با حضور كسبه آسيب‌ديده پلاسكو در مجتمع فاطمه زهرا عشرت‌آباد از اقدامات اتاق اصناف در راستاي حمايت از كسبه سخن گفت و افزود: در تمام مشكلات و حوادث و بلاياي طبيعي، كاروان امداد بازاريان كشور پيشرو بوده‌اند و كمك‌هاي بسياري از طرف همين شما كسبه ساختمان پلاسكو راهي مناطق جنگ زده و آسيب‌ديده از بلاياي طبيعي شد.

علي فاضلي اظهار كرد: كميته پيگيري حادثه در همان ساعات اول تشكيل شد و اقدامات خوبي انجام شده و به‌زودي امكان ورود شما به كسب و كار مهيا مي‌شود، تدابير خوبي طراحي شده و از اين مشكل به خوبي و با همكاري شما عبور خواهيم كرد.
رئيس اتاق اصناف ايران گفت: با هيئت امناي شما چندين جلسه داشته‌ايم و كميته رسيدگي به حادثه كه در اتاق اصناف مستقر است، هم ارتباط تنگاتنگي با آنها دارد و فرم‌هاي اطلاعات را پر كنيد تا در اجراي كمك‌رساني و ساماندهي تسريع شود.
رئيس اتاق اصناف ايران كه در جمع كسبه حادثه‌ديده ساختمان پلاسكو سخن مي‌گفت، افزود: ساماندهي صنوف آسيب‌ديده ساختمان پلاسكو و بازگشت به كار آنان در اولويت كاري اتاق اصناف ايران است.

فاضلي با بيان اينكه چهار نقطه براي راه‌اندازي كسب وكار واحدهاي صنفي پلاسكو در نظر گرفته‌ايم، افزود: ساماندهي اين صنوف در مكاني مناسب در اولويت كاري اتاق اصناف ايران است تا بتوانيم هر چه سريع‌تر اين ۵۶۰ واحد را ساماندهي كرده و ۲ هزار كارگر اين مجموعه را در آستانه شب عيد به چرخه كار برگردانيم.
وي با بيان اينكه براي سخنراني اينجا نيامده‌ام، اظهار كرد: سه شبانه‌روز است كه در محل حاضر و به دنبال مطالبات شما بوده‌ام و با جان و دل‌ پذيراي شما عزيزان هستم و اگر اينجا جمع شده‌ايم براي آسيب‌شناسي مسئله و همياري با شماست.
فاضلي تصريح كرد: در حال حاضر به دنبال مقصر حادثه نيستيم و ابتدا مي‌خواهيم مسئله را درمان كنيم تا اين درد التيام پيدا كند و بعد به دنبال مقصر هم خواهيم رفت و به اندازه كافي در اين زمينه مستندات لازم وجود دارد.
رئيس اتاق اصناف ايران خاطرنشان كرد: در جريان اين حادثه كسي نمي‌تواند بنگاهاي صنفي را مقصر قلمداد كند و كساني كه حرف‌هايي را بر اين منوال مي‌زنند، دلشان به حال كسبه و مردم نمي‌سوزد.
وي افزود: آنچه در حال حاضر اهميت دارد اين است كه بيش از ۵۰۰ واحد صنفي آسيب ديده‌اند و از گذشته تا به امروز هر گاه يك واحد صنفي آسيب مي‌ديد همه به كمك او مي‌رفتند و در اين راستا هم قطعاً ارج و شأن اصناف حفظ خواهد شد.
   
وارد دعواهايي كه به اصناف ربطي ندارد، نشويم
وي تصريح كرد: در اين شرايط بايد مراقب باشيم تا وارد دعواهايي كه به اصناف ربطي ندارد، نشويم و بايد خدا را شاكر باشيد كه هنوز سلامت هستيد و مي‌توانيد به كسب و كار بپردازيد.
رئيس اتاق اصناف ايران با تأكيد بر اينكه براي به نتيجه رسيدن نياز به زمان داريم، افزود: با دستور هيئت دولت براي كمك به صنوف آسيب‌ديده تسهيلاتي در نظر گرفته خواهد شد و اتاق اصناف ايران به دنبال بخشودگي مالياتي سال ۹۵ براي اين عزيزان خواهد بود و از صنوف آسيب‌ديده تقاضا دارم‌ تمامي موارد اعلام‌شده را از اتحاديه مربوطه پيگيري كند. فاضلي با تأكيد بر اينكه يكسري دست‌هاي پنهان در فضاي مجازي به دنبال ايجاد اختلاف و تشنج هستند، تصريح كرد: كسبه ما بايد آگاه باشند و توجهي به اين موارد نداشته باشند و موضوعات را از اتحاديه مربوطه پيگيري كنند.
رئيس اتاق اصناف ايران با تأكيد براينكه پيگير بيمه، ماليات و بدهي بانكي كسبه پلاسكو هستيم، اظهار كرد: همه مسئولان پاي كار هستند و در خصوص مالكيت سرقفلي كساني كه مالك مغازه بودند كسي نمي‌تواند حق مالكيت را از اين افراد بگيرد.
در ادامه جلسه يكي از نمايندگان كسبه پلاسكو گفت: هر زمان دارايي و شهرداري عوارض خواستند به موقع پرداخت كرديم، هر زمان مالك ساختمان حق عضويت خواست پرداخت شد، حال انتظار داريم در زماني كه سرمايه كسبه و تمامي دارايي‌شان در اين حادثه از بين رفته است، همه اين ارگان‌ها حمايت كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار