کد خبر: 831924
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
ديروز رهبر معظم انقلاب در ديدار مردم قم به مناسبت سالروز قيام بزرگ 19 دي 1356، با برشماري فهرستي از دشمني‌هاي نظام استكبار و ...
حسن رشوند
ديروز رهبر معظم انقلاب در ديدار مردم قم به مناسبت سالروز قيام بزرگ 19 دي 1356، با برشماري فهرستي از دشمني‌هاي نظام استكبار و دولت خبيث انگليس نسبت به ملت ايران و تأكيد بر اين نكته كه دشمنان اصلي ايران مستقل و پيش رونده، كشورهاي امريكا، انگليس و زرسالاران بين‌المللي و صهيونيست‌ها هستند، كانون توجه را به شناخت دشمن اصلي رهنمون كردند و فرمودند اگر ما تنبلي كنيم و به وقت عمل نكنيم و دشمن را اشتباه بگيريم و به جاي «شيطان اكبر واقعي»، يك برادر ناباب را دشمن بگيريم، ضربه خواهيم خورد، در باب دشمن دروني‌‌ستيز، كليدواژه‌هاي اساسي بي‌انگيزگي، نااميدي، بي‌حالي، بي‌نشاطي، تنبلي، سياست‌هاي غلط، رفتار‌هاي بد، اختلافات گوناگون و تنگ نظري را از مصاديق روشن دشمن دروني برشمردند.

آنچه در اين فرمايشات وجه مشترك و حاصل تلاش دشمنان بيروني و غفلت عناصر دروني در تكميل پازل طراحي شده دشمن محسوب مي‌شود، ناديده گرفتن منافع ملي و كشاندن كشور به وابستگي و عقب‌ماندگي است كه يقيناً از برآيند رفتار دشمنان قسم‌خورده ملت و غفلت و كج‌فهمي برخي عناصر داخلي در فهم درست زمان و شرايط حساس در محيط داخلي و فضاي منطقه‌اي و بين‌المللي است. در تبيين چنين شرايطي، آنچه بيش از هر چيز كانون نگاه رهبري را به خود جلب كرده و از مهم‌ترين وظايف مسئولان، دانشگاهيان، حوزويان و فعالان فرهنگي و سياسي كشور به حساب مي‌آيد، بالا بردن قدرت كشور و مقاوم‌سازي از طريق تقويت عناصر اقتدار ملي است كه در همين مقوله چهار سرفصل اساسي «ايمان ديني مردم به ويژه جوانان»، «قدرت علمي»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملي» از مباني اقتدارساز ملي و به تعبير ديگر مقوم‌هاي اساسي است كه مي‌تواند نظام اسلامي ايران با پشتوانه اين عناصر، پله‌هاي پيشرفت را به درستي طي كند و طبيعي است كه هرگونه عوامل تضعيف‌كننده اين عناصر، زمينه انحراف و انحطاط هر جامعه‌اي را فراهم نمايد. سؤال اساسي اينجاست كه چرا رهبر معظم انقلاب در چنين شرايطي و در چنين جمعي از مقوم‌‌هاي اقتدار ملي و به طريق اولي در نقطه مقابل آن، از عوامل كاهنده اين اقتدار سخن به ميان مي‌آورند، مگر چه اتفاقي در طول سال‌هاي اخير افتاده است يا چه افقي با رفتارهاي صورت گرفته توسط دشمنان بيروني و خواب رفته‌هاي داخلي در آينده متصور است كه رهبر انقلاب را به عنوان كشتي‌‌بان كشتي انقلاب بر آن داشته با انذار نسبت به اين رفتارها و هشدار نسبت به اين توطئه‌ها، نگاه بخش نخبگاني جامعه را به آن توجه دهند.

1- در مؤلفه اول عناصر اقتدار و تحرك‌آفرين كشور كه همانا «ايمان ديني مردم به ويژه جوانان» است، بايد گفت آنچه در سال‌هاي اخير توسط دستگاه تبليغاتي و رسانه‌اي دشمن بر آن تمركز شده است، نقطه‌اي است كه روزگاري نه چندان دور همين كانون و نقطه مهم، آفريننده بسياري از تحولات بزرگ از جنس «قيام پانزده خرداد»، «پيروزي انقلاب اسلامي»، «دوران دفاع مقدس»، «شتاب در رشد علمي كشور» و بسياري از اقدامات بزرگ و تأثيرگذاري بود كه امروز كه هنوز كه هنوز است كشور از دستاوردهاي آن ارتزاق مي‌كند و آنچه رهبر عظيم‌الشأن انقلاب را بر آن داشت كه بار ديگر بر اين مؤلفه اساسي اقتدارآفرين كشور تأكيد كنند، شكافي است كه با برنامه‌ريزي دشمن در قالب تبليغات مسموم براي نااميدي نسل جوان از آينده انقلاب، دنبال مي‌شود و عناصر سياسي مسئول در كشور، خود را به تغافل زده و خواسته يا ناخواسته پازل نااميد‌سازي نسل جوان را تكميل مي‌كنند. غافل از اينكه بزرگ‌ترين اندوخته و سرمايه يك كشور نسل جوان پرانگيزه، متدين و آرمانخواه آن كشور است و با اين سرمايه بزرگ است كه مي‌توان به جنگ عقب‌ماندگي‌هاي علمي يك ملت رفت و يك مدينه فاضله را براي ملتي رقم زد. آنچه امروز مايه نگراني جدي است، سرگرم‌سازي نسل جوان و پرانرژي كشور توسط دستگاه تبليغاتي و رسانه‌اي دشمن است كه ضمن نشانه رفتن ايمان ديني آنها، انگيزه تلاش و همت براي كارهاي بزرگ را از آنها سلب كرده است.

2- قدرت علمي دومين عامل اقتدار كشور است كه رهبر معظم انقلاب به شايستگي به آن تأكيد داشتند؛ اينكه در چند دانشگاه ما در سال‌هاي اخير ورودي رتبه‌هاي برتر كنكور با ورودي آنها در مقطع كارشناسي ارشد فاصله بسيار پيدا كرده است، واقعيتي است كه نمي‌توان آن را كتمان كرد، چراكه دست‌هاي پليدي در تلاش هستند جوان نخبه ايراني به محض دريافت دانشنامه در سال پاياني كارشناسي در رشته‌هاي فني كه براي كشور مي‌تواند توليد دانش و فناوري ‌كند، با يك دعوتنامه از دانشگاه «بوستون»، «منچستر» و. . . جلاي وطن كرده و سرمايه چند ساله نظام را در خدمت سيستمي قرار دهد كه جان ملت‌ها را در پروژه‌هاي كلان «ناسا» و... نشانه گرفته‌اند.
انتقاد  رهبر انقلاب از بي‌توجهي‌هايي است كه هر روز گزارش خروج نخبگان علمي كشور را مي‌بينند و با وجود تذكرهاي مكرر، كمترين وقعي را مسئولان و متوليان امر به چنين مقوله مهمي كه سرمايه و اندوخته يك ملت را به تاراج مي‌برند، نمي‌نهند.

3- سومين عامل اقتداري كه رهبري معظم انقلاب بر آن تأكيد داشتند «اقتصاد مقاوم» بود. نسخه نجات‌‌بخشي كه قطعاً در بستر تحقق آن امروز شاهد رشد بيكاري و ركود نبوديم و اگر فلان مسئول تصور نمي‌كرد با اجراي يك شوي نمايشي در تلويزيون و گفتن كلياتي از كلمات پرطمطراق، اقتصاد مقاومتي تحقق بخشيده نمي‌شود و براي تحقق آن بايد همه انرژي و توان را به خدمت گرفت و با ايمان به اينكه تنها راه نجات كشور در شرايط تحريم و گذر از تنگناي سخت آن، اقتصاد مقاومتي است، حتماً امروز با مشكلاتي كه دست و پنجه نرم مي‌كنيم، مواجه نمي‌شديم و نمي‌ديديم رئيس‌جمهورمان در برابر انبوهي از سؤالات بي‌پاسخ در باب اقتصاد و عبور از تحريم‌ها، به چند جمله تكراري و بي‌محتوا بسنده كند و هر روز با پايين و بالا شدن دلار و كاهش يا افزايش قيمت نفت، لحظه‌اي براي آينده يك ملت تصميم گرفته نمي‌شد.

4- چهارمين عامل اقتدار ملي «حفظ عزت ملي» بود كه رهبر عظيم‌الشأن انقلاب آن را با رفت و آمدهاي ديپلماتيك و زير بار زور نرفتن، تبيين فرمودند. آنچه در طول نزديك به دو سال مذاكرات هسته‌اي بر سر اين ملت آمد و جماعتي همچون جن‌زده‌ها گاهي با يك لبخند دشمن كه اراده كرده بود در اين مذاكرات، اراده شما را نشانه برود، خنده‌هاي مستانه مي‌زند و روزي ديگر، با يك اخم دشمن دمق شده و در لاك انزوا فرو مي‌رفتند، اگر تنها و تنها عزت ملي را در نگاه به اين مذاكرات مبنا قرار مي‌دادند، حتماً رفتاري متفاوت از آنچه امروز جان كري در توصيه به خلف ناخلف خود، رهنمون مي‌داد، بروز مي‌داد.
اگر منتقدين نگران از «عزت ملي» مشتي بي‌سواد و كوتاه‌بين نامگذاري نمي‌شدند و اين باور در طرفداران پروپاقرص مذاكرات و نتايج آن ايجاد مي‌شد كه كدام رفتار خلاف «عزت ملي» يك ايراني در فرآيند مذاكرات صورت گرفته است، امروز شاهد بي‌حرمتي ترامپ، كري و وطن‌فروشان نامه‌نويس به ترامپ براي فشار به ايران نبوديم.

همه بايد به اين باور برسيم كه دشمن به كمتر از نابودي ما قانع نمي‌شود و در اين مسير براي پوچ كردن هويت نسل جوان، ايمان، حيا و عفت و پايبندي به مباني ديني او را نشانه رفته است و براي بي‌انگيزگي مسئولان از عنصر «ما نمي‌توانيم» ‌استفاده مي‌كند و حاكميت دين را مانع بزرگ تحقق رشد پرشتاب حركت علمي معرفي كرده و براي دستيابي به اهداف شوم خود، ‌دستگاه‌ها و نهادهايي را كه مظهر اقتدار كشور هستند، نشانه رفته است و از همين روست كه «ري تكيه» در نامه ترامپ به صراحت مي‌گويد: بايد سپاه كه اراده شما را در خليج فارس در موضوع قايق‌‌هاي سربازان امريكايي هدف قرار داده بود مورد هدف قرار دهيد چراكه امروز مسئولان جمهوري اسلامي از خليج فارس، درياي مديترانه را مديريت مي‌‌كنند. اين همان عزتي است كه امروز رهبر معظم انقلاب در جايگاه مسئول جمهوري اسلامي و سربازان سپاهي و ارتشي او در كسوت پاسداران حريم عزت آفريني ايران اسلامي، پرچم اقتدار جمهوري اسلامي را در سراسر منطقه به اهتراز در‌آورده‌اند و دشمن را از رسيدن به اميال شيطاني تجزيه كشورهاي منطقه مأيوس كرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار